raymondblack Skrevet April 15, 2012 Rapporter Share Skrevet April 15, 2012 Har byttet begge kjørelys nov 2011 til Osram Night breaker pluss. (Disse har litt lengere brennetid en vanlige Night Breakers). I Januar 2012 gikk først den ene så en uke senere røyk den andre. Byttet igjen til samme type, denne gangen varte den ene til starten av mars og den andre 2 dager lengere. Jeg leste da en lyspære test på en engelsk nettside, den forklarte at Night Breaker, Phillips xtreem ect. hadde dårlige levetid pga brennetråden i pæra var tynnere for å gi økt lys mengde, men dette gikk ut over levetiden på pæra. Så da kjøpte jeg long life pærene til Osram for å teste.... Gjett hva! Den ene røyk nå på fredag og den andre på lørdag!!! Blir spenna galen, pærene koster meg ca 450 kr hver gang og irretasjonen med å pille i de trange kanalene i lykta når jeg bytter. Sist men ikke minst ryker den siste når den var på vei til å bli skikkelig mørkt ute! Tipper jeg har en overspenning i el nettet. Det er det eneste jeg kan komme på, noen som har erfaring med dette? Hvordan kan jeg løse dette? Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 15, 2012 Rapporter Share Skrevet April 15, 2012 Peugeot??? :) Sett et voltmeter på batteriet når bilen går. Bør være fra 13,9-14.5 V Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet April 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2012 HEHE Peugeot kom fort! Nei, er ikke det. Er en Honda Accord. Skal sette på måler å se! Men, Får pærene spenning uavkortet fra batteriet? Eller går det spenning igjennom en form for regulator? Har du erfaring fra slike "super pærer"? Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Eg kjenner til Osram Nightbreaker. Dei varer i ca 1 år på min bil. Omtrent det same på foreldrene mine sine biler. Sjekk ladespenningen ved forskjellige turtall. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderwin Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Hvorfor kjøpe nye :P? Jeg hadde samme problem fikk byttet pærene to ganger får de funket perfekt. O.o. Reklamasjon ^^. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Skal se på lade spenning på forskjellige turtall. Men kom til å tenke på baklysene. De har aldri rykt. Burde ikke de hatt minset levetid dem også Todleif? Anderwin prøvde reklamasjon i dag. For å si det slik, er siste gang jeg handler på Bilxtra sykt dårlig kunde behandling. Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderwin Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Bilxtra er opp og ned synes jeg. Handler bare lys på thorsov og har alltid fått nye hvs de har ryket før de skal liksom. Men disse lysene du snakker om suger baller og er ikke bra levetid på i det hele tatt. Men jeg prøver å UNNGÅ Osram pærene så godt jeg kan. De har ræva kundeservices de! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg