golfen86 Skrevet April 8, 2012 Rapporter Share Skrevet April 8, 2012 har ein AEB motor som er chippet og skal lade 1.4 bar eller gjore det før så røyk turboen og eg fant ut eg sku skiffte litt deler i samme slengen : - frontmontert intercooler - eksosmanifoild der alle e like lange - 3" downpipe - k04 kkk turbo men no får eg ikkje meir enn 0,7 bar ladetrykk av og til oppi 0,8 dette har eg prøvd: - lest av feilmeldinger - magnetventil skiftet - trykktestet systemet fra turbo til innsug noen som kan ha ein liten ide ka eg kan gjør no for å finne ut ka som gjør det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkalf Skrevet April 9, 2012 Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 har du boost controller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet April 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkalf Skrevet April 9, 2012 Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 kan godt hende at du må ha en boostcontroller, eller prøvå stille manuelt på wg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet April 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 men skal ikkje magnetventilen styra da då? funket fint før og stage på wastgaten satt eg likt som på den gamle turboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet April 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 gruntrykke mitt ligger på 0.3-0.4 bar så det e vel normalt vil eg tru, finne ikkje ut koffor den ikkje klarer å justere opp til 1.4 bar. :S jevli kjipt uten den siste lille effekten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkalf Skrevet April 10, 2012 Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 ser den!. hvor mye ligger den på vacuum?, viss det er lavt tall når den kun har vacuum har du lekkasje en eller annen plass. er ikke helt inne på denne tingen, er vant med volvo som er bare å skru på trykk å tut å kjør:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet April 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2012 vacumet ligger på - 0.7 på tomgang, veit ikkje ka normalt ska ver? noen som har ein 1.8t med turbotrykks måler og kan sjekke ka som skal ver der? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkalf Skrevet April 12, 2012 Rapporter Share Skrevet April 12, 2012 min ligger på -0,8:) så du har bra me vacuum:). sjekke turboen da? kan godt hende at den er defekt. lager etc. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet April 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2012 turboen er heilt ny så bør no ikkje ver den:s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet April 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2012 vis luftmengdemåleren ikkje funker skikelig kan den kansje gjøra at turboen ikkje lader som den skal, men får ikkje opp feilmeldinger. eller nåkke ant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet August 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 skifta LMM og fekk 0.3 bar meir trykk men hadde berre 1bar og kjørte med det ei god stund men her om dagen va eg og kjørte bilen hart og burnaringe ++ og plutselig lada bilen lett 1.4 men no e den begynt å lade opp mot 2bar vis eg gir fult, magnetventilen e ny. nåkken som har ide om ka som kan ver galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keon2k Skrevet August 6, 2012 Rapporter Share Skrevet August 6, 2012 Sjekket wastegate slangen at den er på? Om den lader 2 bar er det noe som e hakkende gale. Som regel når bilen lader 0.3 bar så er den gått i nødmodus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfen86 Skrevet August 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2012 eg har sjekket alle vakumslangene. men er det ein føler som seier til hjernen kor mykje ladetrykk den har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkalf Skrevet August 30, 2012 Rapporter Share Skrevet August 30, 2012 en kompis av meg hadde samma probleme, viste seg å være lmm. så en dag han var ute å kjørte, skulle ta forbikjøring så ladet turboen 2bar å rasa hele motoren. så du bør være forsiktig viss den kommer opp i det trykke der:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg