storpizza Skrevet Mars 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2012 jeg skal kjøpe meg denne woofer'n her http://www.dreamtm.no/shop/vare.asp?varenr=SPL300-D2&hovedkat=1571&catid=3747 og jeg lurer på hvor stor kasse jeg trenger til den og om en av dere har en tegning til en kasse som jeg kan bruke :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2012 Kva slags kasse skal du ha? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
storpizza Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2012 trenger en basskasse som er stor nok. hvor mange liter? tror jeg trenger ca 60 l men er ikke sikker. åssen mål må jeg ha for å få en 60 l kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2012 Volum får du ved å gange høyde med bredde og dybde, altså bredde x høyde x dybde, og det skal være innvendig mål. Men når todleif spør hvordan kasse, så sikter han nok til om det skal være en lukket kasse erller en bessreflekskasse... Eller kanskje en bandpasskasse. Det enkleste er en lukket kasse, men det kan godt hende det blir bedre med en bassreflekskasse i din bil, og til din musikksmak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
storpizza Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2012 Volum får du ved å gange høyde med bredde og dybde, altså bredde x høyde x dybde, og det skal være innvendig mål.Men når todleif spør hvordan kasse, så sikter han nok til om det skal være en lukket kasse erller en bessreflekskasse... Eller kanskje en bandpasskasse. Det enkleste er en lukket kasse, men det kan godt hende det blir bedre med en bassreflekskasse i din bil, og til din musikksmak. har du noen mål på en enkel bassreflektkasse på ca 60l? hører på musikk med masse bass, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2012 Først og fremst så må du vite om 60 liter passer til det elementet, og det kan du regne ut med feks winisd som du finner på nett. 40x40x38 = 60,8 liter, men som sagt, når det gjelder bassrefleks så må alt stemme over ens for at det skal bli bra, og jeg vil tro 60 liter er litt i minste laget til den suben i reflekskasse. Ville testet med ca 50 liter lukket kasse først jeg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg