Gå til innhold

håndskrevet tilleggspunkt til kontrollseddel EUkontroll

Ranger emnet


Gammel_Ford

Anbefalte innlegg

Jeg fikk bilen kontrollert for et par dager siden. Fikk en del feil på teknisk som er greie nok, lekkasje og slark i ledd på tannstang, foringer bak, bremserør, 1erfeil på lager og eksos.

 

men så la de til et håndskrevet punkt på slutten på karroseri/påbygg. Dette ble etter deres utsagn ikke sendt inn og på utskriften av kontrollseddel er dette punktet satt til 0. Det som står med kulepenn er 'mye dårlig lapping av rust, sjekk dette godt'.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal forstå det. Er det en anbefaling til meg, en beskjed til den som tar etterkontroll om å gå over det eller hva? Gjelder det i det hele tatt som feil når det er satt til 0 på skjema og ikke sendt inn?

 

Jeg mener jo at reparasjonene det er snakk om nok ikke er pene men solide nok, men det jeg lurer på er hvor bindende et slikt tillegg er. Har mer enn nok med det tekniske i den tiden jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ment til deg, de mener nok at det ser tvilsomt ut, men ikke tvilsomt ut nok til at de kan si noe på det.

 

Har de ment det på noen annen måte har de nok driti seg ut da de har sendt inn kontrollen med 0 på det punktet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg mener puh,det var godt å høre :)

 

å gå over disse reparasjonene står faktisk på listen.

 

Fristen min er mars men jeg forstår at man har en måned etter utgått frist. Nå er ihvertfall kontrollen unnagjort. Det ble liksom litt dårlig stemning fordi jeg stilte på kontroll med et avrevet bremserør på høyre kaliper, det røk da det ble vridd da jeg skulle feste slange/rør til fjærbein. så det var nesten like godt, må ha vært bra tynt. fant en plateskrue og skrudde ned i rør -det røk 5mm fra mutter- så jeg fikk litt bremsetrykk men måtte kjøre hjem uten bremseeffekt, fylte på litt og fikk bilen på kontroll ca 7.30 dagen etter. et dårlig førsteinntrykk. ble jo 3 toerfeil bare av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt :D Det visste jeg faktisk ikke.. så du får "Automatisk" 2 mnd utsettelse på eu nå?

 

Før kunne du søke om å få 1 mnd ekstra, så kunne du få enda 1 mnd til etterkontroll hvis bilen ikke gikk igjennom... Men greit å vite at du kan få 2mnd da :)

 

Men si hvis du f.eks skulle vært inne før 31/3, så får du lapp om eu senest ut mai... hvis bilen ikke klarer eu kontrollen sent i mai får du enda 1 mnd til etterkontroll da?

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår