Gå til innhold

drifting oppsett???

Ranger emnet


JAN-OLAV

Anbefalte innlegg

hei jeg har store planer om å begynne med drifting i nermeste fremtid, jeg kunne veldig godt tenkt meg en 92 sierra med Cosworth eller chevy 350:pray. men jeg lurer veldig på hva som bør gjøres med bilen for å få den til å gå sidelengs, og egentlig lurer jeg mest på hvordan bilen skal settes opp om det er lite eller mye camber som er bra eller hard eller myk dempere som er best osv. og hva man bør kjøpe av dempere og understell, og kanskje vis noen vet hvilke trimsett til Cosworth som er å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utifra bilspill erfaring du snakker om nå Macgyver? :)

 

Hvis du har en dønn stiv bil, så vil den gå lettere sidelengs ja.. Men kan og bli veldig vanskelig å kontrollere!

 

Drifting handler om ultimat bil kontroll ikke bare at du klarer å hive bilen sidelengs, men også at du mestrer dette og klarer å "feele" deg fram hvordan bilen reagerer..

 

Er masse som spiller inn, er ikke alltid at du trenger så veldig mye hestekrefter. Beste er å ha en vel balansert motor som har god gass respons og som gir drag over hele registeret. Da kan du bruke gass mer aktiv i kontroll av bilen å sladd.

 

Jer er absolutt ikke noe proff snø drifter eller asfalt drifter :P MEn prøver meg fram hvordan bilen reagerer når ulike situasjoner oppstår å lærer ting av det :)

 

Kan helt sikkert få noen gode oppsett av de som holder på med drifting her inne.. Men mitt lille bidrag ihvertfall :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. joda, stemmer det at det blir enklere å hente inn bilen igjen :) Spess når du drar den skikkelig bredt, 90 grader å lengre ;)

 

Men syns du får mindre kontroll i lav hastighet med høy camber.. Prøvde en 200SX S13 med bra camber framme.. Seff kan være at jeg måtte bli vant med bilen først, men den var piss enkel å dra sidelengs i 130-140 på tørr asfalt og holde den der. Mens ned i vanlige kryss å små rundkjøringer så fikk jeg et par snurringer :P å virket bare nervøs i ræva.. MEn kan jo være at bilen var for stiv bak også, eller at jeg bare ikke var vant til den bilen :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan skal det være med toe og rebound ( tilbakegangen på demperne ) og hvor fort demperne skal dempe og skal det være likens fram og bak eller..? og en ting jeg husket nå det er faktisk bilspill erfaring at det faktisk er bedre med bare 70-80% sperre, er det bare tull i virkeligheten eller stemmer det? men takk for mange gode svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du ha et ganske så dyrt coilover sett for å kunne stille bare på Rebound... Alt er ikke som på bilspill ;)

 

Men du stiller hardheten på demperen etter hvordan du kjører å prøver deg fram :) Toe in, skal du vel ikke stille så mye på.. Det heter spissing.. Så tror ikke den skal være nødvendig å stille så veldig mye :)

 

Det med sperre er jeg neimen ikke sikker på.. Men lønner seg med 2veis sperre, det vil si at den sperrer selv om du slipper gassen. Gir deg bedre kontroll på bakdekkene :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke understell bør jeg kjøpe da, holder det med et billig drit eller må jeg spå med værsting understell? og minimum hest hva er det på en sierra som ikke er så vannvittig letta? er det viktig bunndrag eller er det viktigst med kraft på toppen? og er det mulig å ha en konkuranse dyktig bil som er brukbar på veien uten at den er veldig slitsom å kjøre vanlig med? tusen takk for gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vell økonomi, frakting av bil, verktøy, kompetanse, og hvor serriøst dette egentlig er, og ikke bare en 13 åring som har sett driftefilmer på youtube og skal bygge seg bil ut av det

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir 19 i september og håpet er å få en konkuranse dyktig bil som jeg kan kjøre på veien med som det går an å kjøre fram og tilbake til løp uten å få ryggproblemer til rundt 120 til 170 tusen med å kjøpe bil(kanskje?). verksted til mekking er i boks og far lov til å låne verkstedet på jobben hans, det er alt av utstyr og bukker. jeg håper på å bruke det første og kanskje andre året til prøving og feiling så får vi se om drifting er mitt kall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår