Gå til innhold

Bare å sette inn Opel 2,2i motor i Kadett c 1200 77mod????

Ranger emnet


Opel Kadett

Anbefalte innlegg

Var å titta på en en opel motor 2,2i. Beskrivelsen var: "Bunnpannen er fra en dieselmotor og tar 5,5 l med olje. Selges uten innsprøytning, men med starter manifold, fordeler og vannpumpe. Montert sitter en firetrinns girkasse fra Opel Rekord."

 

Det er alt en 4 trins som sitter i kadetten,,men uansett har ikke mye greier på dette og er relativ ny,,noen som har peiling vet vel om det er mye jobb eller ikke?? eller finnes det noen som har peiling som gjør jobben for en billig penge?;) hva er det eventuelt som trengs? må andre deler på bilen forsterkes osv?? er det et håpløst prosjekt?? håper på svar!:))

 

(ny i gamet, men elsker bil og alle svar er gode svar! trenger å lære)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om eg husker rett er dette en bunnpanne som ligner på den såkalte manta 1.8 bunnpanna.. men har denne bunnpanna på 2.2 skvulpen bak? i såfall er det ett godt tegn.. har motorfester til deg evt..men ene festet må shimses ut med noen hylser slik det blir like langt som det andre..så trenger du større motorputer og sette dei på fremste hull på traversen som regel.. (har noen ok motorfester også foresten, stått i kadett c før med samme motor) 4trinns som er på 2.2 er en cih kasse og 4trins du har nå i kadetten er ohv kasse, denne hiver du ut.. 4trinskassa har noen stag synst eg å huske på sidene så mulig du må banke til litt plass i girkassetunellen. så lage nytt hull for girspaken oppå tunellen.... ganske okå jobb å sette i cih motor i kadett c. eventuelt kan du se i tråden min ..bygde om til 22i eg og..men med 5trinskasse..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår