Gå til innhold

Escort Mk2, en bra bil? Del din erfaring/mening her!!


Lethal

Anbefalte innlegg

Originally posted by Kjetilr

 

Hvis du satser på en motor med ca 150 hk så vil det bli rundt 15 000 tenker jeg. burde høre med svein kristiansen på gran. han gir gode svar. eller jan vidar jahrmann..:)

 

samme motoren som i sierra i prinsippet. små forskjeller.

Ok.. kjenner til jahrman litt, har et par kamerater som kjenner han, men har hørt at han får eksem av ford jeg ? ;) Det var det en kamerat av meg fikk til svar når han lurte på om han hadde noen capri deler... :D

 

Men passer den 2.0 OHC rett oppi escorten eller må det tilpasses masse ?

 

Btw så er det vel jahrmann som har bygget denne O store motoren til Be-4-you volvoen ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

står i classic ford fra desember i fjor hvordan man monterer 2.0ohc i mk2 escort. Tar ca en helg hvis du har alle delene som trengs, dvs

 

2L motor med gear

rs2000/automat mellomaksel

bakaksel med 9" tromler og radiusarmer, fra engelsk escort hvis du ikke har alt for grom motor, ellers trengs en capri mk1 3000 (atlas) som du sveiser nye hjulopphengsbraketter på

capri/rs2000 fjærbein med bremser

motorfester

eksos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by deluxe1300

står i classic ford fra desember i fjor hvordan man monterer 2.0ohc i mk2 escort. Tar ca en helg hvis du har alle delene som trengs, dvs

 

2L motor med gear

rs2000/automat mellomaksel

bakaksel med 9" tromler og radiusarmer, fra engelsk escort hvis du ikke har alt for grom motor, ellers trengs en capri mk1 3000 (atlas) som du sveiser nye hjulopphengsbraketter på

capri/rs2000 fjærbein med bremser

motorfester

eksos

Hvordan er det å skru og bytte dempere og blader på disse ?

Har aldri gjort noe sånnt på en bil med bladfjærer..

Noen som vet hvor man kan få tak i BDA breddinger, og hvor mye de koster ?

På 1979 modellen, er det enkle eller dobble lykter på den?

Er det firekantede eller runde ?

Jeg synes de runde enkle er helt klart finest hvertfall...

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytte dempere er ikke vanskelig hvis du har det som trengs av verktøy eller gidder å improvisere. Fås f.eks fra biltema for noen hundrelapper.

 

Breddere fås feks fra http://www.steelpanels.co.uk eller dominic bolton (glassfiber)

 

vanskegraden i skruinga ligger et sted mellom meccano og lego

 

bare rs2000 har dobble lykter

ikke vanskelig å bygge om fra firkanta til runde hvis du har delene som trengs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men rs 2000 har jo helt annen front, framskjermer og panser og da... + annen støtfanger bak + spoiler på lokket..;)

 

skruinga er akkurat som på en annen bil.. men kan blir avansert hvis en gjør maks ut av bilen..

 

men en bil som er enkel å få mye morro ut av for forholdsvis lite penger..

 

flere firmaer som selger breddinger.. tas i england, rallydesign osv.. Kjøp breddinger og gr 4 frontspoiler..da blir det fint, men er litt jobb med bredderne bak. Noe sveising i innerskjerm...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Heisann..

Har fått en forespørsel om å kjøpe en escort Mk2, den er visst i veldig bra teknisk stand og ikke mye rust..

Det er en 1300, men dette vil det bli gjort noe med hvis jeg kjøper bilen ;)

 

Det jeg lurer på er hvordan er denne bilen å kjøre?

Balanse i bilen?

Problemer?

Dyre/billige deler?

Feller?

Tips angående trimming?

 

Hvis det er noen her som har noen erfaringer med bilen så hadde det vært flott om dere ville dele det her..

Gjerne erfaringer om kjøreegenskaper og sånne ting..

Har litt lyst på denne bilen, men jeg har lyst på en bil som er en såkalt drivers car, siden jeg liker å kjøre litt aktivt og være med på treff om sommeren og vinteren. og da har det en god del å si hvordan den oppfører seg under aktiv kjøring..

 

Spytt ut!! ;)

 

Mvh

Lethal

 

Kan få kjøpt en skikkelig screamer av en 1300 motor av meg! En 1300 GT motor, nyoverhalt, gått ca 100 mil siden overhaling, sitter en syk Piper 285 kam i den med 11,2 i løft! Bare å smelle på 2x 40 dcoe Webere med små halsringer og dette er en værst motor. Kan jo selvfølgelig brukes med den gasseren som følger med også!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

flere firmaer som selger breddinger.. tas i england, rallydesign osv.. Kjøp breddinger og gr 4 frontspoiler..da blir det fint, men er litt jobb med bredderne bak. Noe sveising i innerskjerm...

Er ikke BDA breddingene bare poppet fast da ? Eller kommer dette ann på hvor mye man gidder å legge i utseende ?

 

Kan få kjøpt en skikkelig screamer av en 1300 motor av meg! En 1300 GT motor, nyoverhalt, gått ca 100 mil siden overhaling, sitter en syk Piper 285 kam i den med 11,2 i løft! Bare å smelle på 2x 40 dcoe Webere med små halsringer og dette er en værst motor. Kan jo selvfølgelig brukes med den gasseren som følger med også!

 

Hmm.. det hørtes jo litt artig ut, men en 1300 blir jo aldri no særlig bunn drag da, men med masse turtall kan det jo skje noe..

Mye gamp er det i en sånn ca ?

ca pris ?

 

Jeg skal dra å se på bilen på søndag, den står i fetsund..

Så da får vi se hva det blir til :D

Skal se om jeg får tatt med kamera og tatt bilder av den slik at dere får se ;)

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Jeg skal dra å se på bilen på søndag, den står i fetsund..

Så da får vi se hva det blir til :D

Skal se om jeg får tatt med kamera og tatt bilder av den slik at dere får se ;)

 

mvh

Lethal

 

Go for it, Steffen! Det er en sinnsykt kul bil! Har du snakka med Pål om mk2? han har jo et prosjekt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Integrale

 

Go for it, Steffen! Det er en sinnsykt kul bil! Har du snakka med Pål om mk2? han har jo et prosjekt selv.

Nei det har jeg ikke..

Audi Quattro Pål right ? Husker ikke etternavnet hans..

 

mener å huske han har prata noe om det ja, når jeg du sier det ;)

Har han kommet langt eller ? Kanskje han har noen tips å komme med. Får ta en prat med han når jeg treffer på`n ;)

 

Btw: Fant akkurat ut at de hvite revolution felgene jeg kjøpte til golfen i fjor er 4*108, og det passer på forden etter som jeg vet.. (golf er 4*100)

Det MÅ jo bare være et tegn ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Nei det har jeg ikke..

Audi Quattro Pål right ? Husker ikke etternavnet hans..

 

mener å huske han har prata noe om det ja, når jeg du sier det ;)

Har han kommet langt eller ? Kanskje han har noen tips å komme med. Får ta en prat med han når jeg treffer på`n ;)

 

 

ja, quattro Pål. hehe. vet ikke hvor langt han er kommet. ikke så veldig langt tror jeg. han har jo et ferdig skall tror jeg. med sachs speed breddinger. trenger vel bare å lakkere. dessuten TROR jeg han har fått tak i pinto motor. men jeg er ikke 100% sikker.

 

hver gang jeg har snakka med han nå på en stund har han vært full.. heh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Integrale

 

ja, quattro Pål. hehe. vet ikke hvor langt han er kommet. ikke så veldig langt tror jeg. han har jo et ferdig skall tror jeg. med sachs speed breddinger. trenger vel bare å lakkere. dessuten TROR jeg han har fått tak i pinto motor. men jeg er ikke 100% sikker.

 

hver gang jeg har snakka med han nå på en stund har han vært full.. heh.

Ok..

En pinto motor er jo bare en standrd 2.0liter fra en sierra f.eks da.

Så det skulle vel ikke være så vanskelig å få tak i ;)

 

Jeg kunne få fullt sachspeed sett til min jeg også, men jeg synes BDA er mye tøffere, så det blir nok det på meg i så fall..

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

 

Hmm.. det hørtes jo litt artig ut, men en 1300 blir jo aldri no særlig bunn drag da, men med masse turtall kan det jo skje noe..

Mye gamp er det i en sånn ca ?

ca pris ?

 

Jeg skal dra å se på bilen på søndag, den står i fetsund..

Så da får vi se hva det blir til :D

Skal se om jeg får tatt med kamera og tatt bilder av den slik at dere får se ;)

 

mvh

Lethal

 

Er ca 100 hk! Det er jo morro i en 1300 da! Kan få motoren for 2000 kroner inklusive innsuget og forgasset! Bare kammen kostet 3500 kroner og husk at den er helt nyoverhalt! Ikke gæærn pris altså!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal gjøre noe med en escort mk1 eller mk2 så ringer du Per Guldbrandsen (Autokonsult) 32756421. Der får du svar på alt du vil... hvordan motor, bremser osv som harmonerer med det hesteantallet du ønsker. Og han er desidert den aller beste til å bruke når det gjelder trimming av gamle escort 1300 til 2000 ccm motorer. Og han kan svare på hva det vil koste deg å bygge en slik bil du vil ha, og hvor delene kan skaffes her og i utlandet.

 

lykke til...

LARSEN RACING dvp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår