Lethal Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Heisann.. Har fått en forespørsel om å kjøpe en escort Mk2, den er visst i veldig bra teknisk stand og ikke mye rust.. Det er en 1300, men dette vil det bli gjort noe med hvis jeg kjøper bilen ;) Det jeg lurer på er hvordan er denne bilen å kjøre? Balanse i bilen? Problemer? Dyre/billige deler? Feller? Tips angående trimming? Hvis det er noen her som har noen erfaringer med bilen så hadde det vært flott om dere ville dele det her.. Gjerne erfaringer om kjøreegenskaper og sånne ting.. Har litt lyst på denne bilen, men jeg har lyst på en bil som er en såkalt drivers car, siden jeg liker å kjøre litt aktivt og være med på treff om sommeren og vinteren. og da har det en god del å si hvordan den oppfører seg under aktiv kjøring.. Spytt ut!! ;) Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 hvis du tar en titt i backissuelista i classicford så finner du en del artikler om mk2. Den har stort sett samme problemene som andre gamle forder med rust, slarkete hjulopphengsforinger, oljelekasjer(, og elendig lydisolering). Har du funnet en uten mye rust er det bare litt trivelig småmekking som skal til for å få den brukbar. Kjøreegneskapene er nokså avhengig av hvor mye digg fra f.eks raldes.co.uk eller burtonpower.com du velger å koste på den. Med tolitersmotor veier den i overkant av 900kg, ikke helt dumt for kjøreegnskapene det heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Disse bilene har ofte rust rundt fjørbeinstoppene, noe som kan være litt jobb å ordne. ellers så er det billige deler hvis en ikke skal lage versting escort.. med enkle grep kan en lage en virkelig artig bil som går godt.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Mars 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by Kjetilr ..ellers så er det billige deler hvis en ikke skal lage versting escort. med enkle grep kan en lage en virkelig artig bil som går godt.. Lyst til å utdype dette littegrann ? Noen tips om hva som kan lønne seg å gjøre for å få en escort med litt pulver i, men også greie kjøre egenskaper, uten å blakke seg fullstendig.. Jeg vet det går ann å få tak i mye rått til Escort, men i første omgang vil jeg ha noe som går greit, som man kan ha det morro med uten at det koster en formue... Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Mars 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Halloo ! Trenger svar her !! Det må da være noen som har litt mer å si om dette temaet, om en så populær bil !! Spytt ut rett fra hjertet nå.. gode og dårlige erfaringer alt er av interesse! Jeg har lyst til å vite så mye som mulig om denne bilen før jeg eventuelt kjøper, og da vil jeg ha DIN mening eller DITT tips !! Spytt ut ! Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 En gammel escort er akkurat det du gjør den til. Bilen er veldig enkelt laget, og det er derfor null problemer å reparere og modifisere de. Orginale 1300er er ikke såå mye å hoppe i taket for, men de er veldig lette bak så de spinner lett. Bilen er også lett og du har god følelse på rattet med de, så de er veldig lette å venne seg til og å få til å gjøre akkurat det du vil. De tåler også veldig mye juling. Men skal du ha værst koster det penger. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Originally posted by Lethal Lyst til å utdype dette littegrann ? Noen tips om hva som kan lønne seg å gjøre for å få en escort med litt pulver i, men også greie kjøre egenskaper, uten å blakke seg fullstendig.. Jeg vet det går ann å få tak i mye rått til Escort, men i første omgang vil jeg ha noe som går greit, som man kan ha det morro med uten at det koster en formue... Mvh Lethal Hvis du investerer en ca 25 000 i en slik bil så har en mye morro for penga.. 2 link bak, kjøp bakaksel med sperre, stivere bladfjærer 143 pund stivhet.., bilstein dempere bak, blåbein( bilstein ) foran, 190 punds fjører foran, anti dive kit foran, ventilerte bremser foran, eventuelt skiver bak(veldig enkelt å ordne, men koster litt) da har en greie kjøre egenskaper.. standard høyde foran på fjærene og senke 2" bak.. med klosser.. Motor messig så kan en sette inn det meste.. anbefaler en zetec hvis en vil bruke litt ekstra.. hvis ikke så passer 2.o ohc inn.. Hvertfall med litt modifisering.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Mars 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Originally posted by Kjetilr Hvis du investerer en ca 25 000 i en slik bil så har en mye morro for penga.. , stivere bladfjærer 143 pund stivhet.., standard høyde foran på fjærene og senke 2" bak.. med klosser.. Motor messig så kan en sette inn det meste.. anbefaler en zetec hvis en vil bruke litt ekstra.. hvis ikke så passer 2.o ohc inn.. Hvertfall med litt modifisering.. Er det bladfjærer bak på de? hmm. .det visste jeg ikke.. Er det det på alle modellene ? Takk for fin info/tips om deler å kjøpe.. Hvis jeg tenker meg en motor på rundt 160-200hk, hvilken ville være best å velge/lettest å sette inn? Hva må gjøres med motoren? Er det dumt å kjøpe en 1300 med tanke på større motor og sånnt etterhvert? Jeg har nå fått litt mer info om bilen, og det virker virkelig som et funn ;) 1979 Ford Escort 1300 Km: 110 000 garantert Nye bremse calipper ny vannpumpe nye lykter Ikke vinterkjørt siden 1984 Eiere -> Foreldre->mor->datter->sønn Eu godkjent i høst Det er litt rust i innerskjermer, og bittelitt i gulvet.. Eieren sa at han hadde sveiset en god del rust opp gjennom tida (ikke på escorten), og han så på den rusta som var som en kvelds arbeid.. Har ikke sett på bilen enda, men skal dra nedover så fort jeg har mulighet.. Hvordan synes dere det høres ut? Hva ville være fornuftig pris? Eieren har ikke peiling... Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Du må løfte den opp å se etter rusthøl under den (de er fæle på sånt). Eller ser det ikke ille ut. Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 fjørbeins rust kan være meget uff.. lønner seg da å kjøpe escort mk 2 karroseri forsterknings kit som kollevold selger.. da har en rep plater til toppene... 79 mod krever og å lage større hull for å få på korrekte fjørbeinstopper.. de dela som er skiftet telller minimalt, men viser at de har tatt litt vare på den.. Ville gått for en 2 ohc.. går godt med litt vass utveksling.. Er bladfjører på alle.. kan bygge om til fjørbein bak, men endel jobb.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 blir utrolig lei av å ha hvass utveksling, 4000rpm i 80kph i en bil uten lydisolering høres godt. Jeg bytta fra 4.11 til 3.45 og har ikke angra ett sekund. Med 3.65 på første har man fortsatt nok futt til å komme seg ut av lyskryssa uten å lage kø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 kjører 5.14 jeg.. :D Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Mars 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Originally posted by Kjetilr fjørbeins rust kan være meget uff.. lønner seg da å kjøpe escort mk 2 karroseri forsterknings kit som kollevold selger.. da har en rep plater til toppene... 79 mod krever og å lage større hull for å få på korrekte fjørbeinstopper.. de dela som er skiftet telller minimalt, men viser at de har tatt litt vare på den.. Ville gått for en 2 ohc.. går godt med litt vass utveksling.. Er bladfjører på alle.. kan bygge om til fjørbein bak, men endel jobb.. En sånn 2ohc er de motorene som sitter i 2.0l sierra f.eks ikkesant? Mye tror du jeg må legge i motoren i deler og sånnt for å få den til å gå litt? Han karen har visst vokst opp med bilen, og har tatt vare på den så godt han kan, men han hadde visst ikke plass til den lengre.. Så jeg tror den er kjempebra.. gleder meg til å dra å se på den.. Skal se om jeg får dratt på søndag.. Mvh Lethal Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by Lethal En sånn 2ohc er de motorene som sitter i 2.0l sierra f.eks ikkesant? Mye tror du jeg må legge i motoren i deler og sånnt for å få den til å gå litt? Han karen har visst vokst opp med bilen, og har tatt vare på den så godt han kan, men han hadde visst ikke plass til den lengre.. Så jeg tror den er kjempebra.. gleder meg til å dra å se på den.. Skal se om jeg får dratt på søndag.. Mvh Lethal Hvis du satser på en motor med ca 150 hk så vil det bli rundt 15 000 tenker jeg. burde høre med svein kristiansen på gran. han gir gode svar. eller jan vidar jahrmann..:) samme motoren som i sierra i prinsippet. små forskjeller. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 jahrmann har peil! spesielt på Volvo ;) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.