yosi4 Skrevet Desember 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2011 Hei! har en saab 900Turbo fra 1986 som jeg tenkte og montere en dumpventil på, burde jeg velge åpen eller resirkulerende ventil? og noen erfaringer med de dumpene fra biltema? -Takk:pray Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waltbrg Skrevet Januar 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2012 (endret) har resirkventilen fra biltema på min audi a4 b5, jeg er vertfall veldig fornøyd med den sålangt (bilen gått ca 2000 etter montering) resirken i kombinasjon med konisk filter ( også fra biltema) gir hvertfall veldig fin lyd både ved pådrag og når jeg slipper gassen. "ptsssj" lyden høres hverfall godt inni kupeen mener også at med resirk ventil så er spool up tiden kortere enn med åpen (dump) ventil. på audien min skal det være resirkventil og ikke dump, da dump kødder med lmm. usikker på hvordan det er med din bil, men fra min side anbefaler jeg resirk. lyd i massevis og mest skånsomt for turbo (hvertfall for 1,8t aeb til vag) har hatt dump på min (forrige eier som hadde montert) ble mer lyd med resirk og åpent luftfilter, men kan ha noe med at dumpventilen var ganske liten. EDIT: den "smilyen" skulle ikke komme øverst!!!! Endret Januar 6, 2012 av waltbrg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Januar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2012 Du kan kjøre med helt åpen dump vist du har en 8 ventilert motor. På 16v må du ha en resirkulerende. Dumpene fra Biltema er ikke bra. Jeg har testet et par og RFL-kopien min virket mye bedre. Og da mener jeg at den fungerte. Biltema dumpene ville rett og slett ikke åpne. Og jeg laddet med opp mot en bar laddetrykk. Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg