Gå til innhold

kjøp av førstebil!!!!!

Ranger emnet


raamstad

Anbefalte innlegg

Hei!

snart 18 og skal kjøpe bil for første gang! noen tips?

jeg trenger en bil som ikke sluker så mye bensin, samtidig har jeg lyst på en bil som er litt fin i utseende.

jeg så på en 1997 VW Passat: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32439292

åssen er den? hvor mye går den på mila? hørte den kan gå opp mot 400 000 km? ville det vært en bra førstebil?

 

- raamstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg hadde valgt en med 3 eikers ratt , comfortline interiør

finere interiør, det interiøret der er dritt stygt

og stasjonsvogn da , får mye mer plass til ting du skal drasse med osv

selv har jeg en 2000 mod , gått 196 tusen nå snart, hadd den fra 177 tusen og er kjempefornøyd ;) Som sakt husk å skift olje, og ellers vedlikehold. Samme gjelder åssen man skifter gir passe på at man ikke sliter ut clutchen , den bilen jeg har ikke blitt bytta clutch enda, clutchen er på siste liten men er fortsatt sterk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville styrt unna 97mod, mye feil på disse på bl.a forstilling og elektriske problemer, beste er å få en som er nyere enn 2001 (3bg)

hvis du velger 1.6 102hk så får du temmelig billige 3bg modeller :) og den bruker lite bensin, og 3bg er etter min mening veldig mye penere enn 3b :)

 

Ville valgt manuell framfor automat.

1.6 er en god motor (bruker lite bensin, er helt grei, ikke no racer)

1.8T (god å sprek motor, anbefales)

1.9tdi (sprek motor, litt mye støy etter min mening men, smak og behag :))

 

Har selv en 1.6 2002 Trendline sedan, og er veldig fornøyd, den har sportsinteriør og det meste av utstyr, og synes motoren er helt fin for mitt bruk :) og den bruker ikke mye bensin (under ca 0.65 liter pr mil på langveiskjøring der jeg ligger for det meste i 80km/t).

 

Det beste er å helst finne nyere enn 97modell. 98 og 99 modell har vesentlig mindre feil har jeg inntrykk av (men er fortsatt noe feil med forstilling og f.eks el-vinduer, sentrallås og dørlåser)

2001 ++ har enda mindre feil, tror de vanligste feilene er feil med El-vinduer, sentrallås og dørlåser. Har intrykk av at tullet med forstillingen er fikset godt på 3bg.

 

Du burde passe på å få en trendline eller highline utgave (de har 3-eket ratt, og sportseter++. Highline har delskinn, trendline har stoffseter)

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår