Torkil H Skrevet November 28, 2011 Rapporter Share Skrevet November 28, 2011 Har en 124 300 diesel stasjonsvogn 24v som fusker og ryker mye på kald motor. Har fått skifta 5 av 6 glødeplugger da den siste sitter som f. Kan dette være slitte dyser? motor går veldig fint når den når driftstemperatur og kakler lite, men syns den drar dårlig og bruker mere diesel enn denne motoren skal i utgangspunktet. Noen som har vært borti lignende på disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkil H Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2011 Da har jeg skiftet alle 6 dysespisser, men motoren oppfører seg på akuratt samme måte men med litt mer dysebank. Kan det være dieselpumpen? har skiftet alle filtre og er sikker på at det kommer nok diesel fram til pumpen. Motoren er ekstremt lat, må gire ned i hver eneste bakke. Har en 220 CE og den føles ut som en skikkelig racer i forhold, men disse motorne er ganske like på papiret med 210nm på begge og 136hk mot 150 på CE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Desember 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2011 Du kan ta ein kompressjonstest og så kan du sjekke at innsprøytinga kjem på rett tidspunkt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkil H Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2012 Har slått meg tanken på dårlig kompressjon, men da skulle vel motoren ha oppført seg motsatt på kald som varm? hvordan justerer jeg tidspunktet på dieselpumpa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
run-ars Skrevet Januar 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 hvilken diesel du kjører på, merket eg hadde en 250 diesel som var uregistrert og brukte den berre rondt om på bygda og bjynte og kjøre den på garsdiesel og då bjynte den og fjoske og ryke nor den var kald men nor den fe tempratur går den fint igjennP: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkil H Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2012 Kjører på vanlig blank diesel. Utrolig irriterende dette. Motoren fungerer jo normalt ved driftstemp med unntak at litt dårlig trekk kraft. Skal ikke denne være noe av de sprekere suge dieseler ? Denne er vertfal ikke i nærheten av en 200 bensin noe den ut i fra papiret burde være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg