Gå til innhold

santander låneforsikring

Ranger emnet


andre88

Anbefalte innlegg

Har oppstått noe problemer med låneforsikringen min hos Santander.

 

I februar tok jeg ett lån hos Santander for å kjøpe en bil. med min stefar som med-lånetaker.

kort tid etter tok de kontankt med meg å fikk meg til å tegne en låneforsikring. Denne skulle dekket avdragene på lånet om jeg mistet jobben, ble invalid etc...

Jeg mottok da ny nedbetalingsplan og informasjon om låneforsikringen.

Måten forsikringen fungerte på var at den ble lagt inn i lånesummen, så forsikringen ble bakt inn i månedsavdragene.

 

Noen måneder senere fant jeg ut at jeg ikke ville ha denne forsikringen, ringte dermed for å si den opp, men det var ikke mulig. jeg måtte sende mail, dermed gjorde jeg det.

jeg fikk noen papirer tilbake som jeg ikke skjønte stort av, heller ikke min famile og mine venner. men jeg slo meg til ro med at alt nå var iorden.

 

men jeg har i ettertid lurt litt på hvorfor ikke lånet gikk helt ned til det normale nivået igjen etter at jeg sa opp forsikringen.

men jeg regnet med at det hadde noe å gjøre med at jeg sa opp forsikringen før lånet var over.

 

igår ringte jeg Santander siden jeg hadde flere spm ang lånet. forsikringen var en av de.

fikk da til svar at her var det en glipp, og at han skulle ordne opp i dette, og avskrive lånet ned til riktig beløp. derfor slo jeg meg til ro igjen med at det denne gangen skulle bli greit.

 

så idag fikk jeg en ny mail fra Santander, hvor det står at jeg ikke kan si opp låneforsikringen siden den delen som står igjen står på med-lånetaker.

Jeg ringte straks Santander å lurte på hva dette var. de sa at jeg sa opp min del av forsikringen i mai, men med-lånetaker sin fortsatt løp vidre.

Spurte hvorfor ikke jeg kunne sende en mail å si opp begge, men det gikk ikke. spurte da om jeg kunne lage en "fiktiv" mail adresse, å si den opp, det skulle gå bra. (donald.duck.tull@gmail.com)

så kommer det virkelig problemet, spurte de om de kunne dokumentere at med-lånetakeren også hadde tegnet låneforsikring, men det kunne de ikke.

jeg ble fortalt at de hadde vært i kontakt med med-lånetakeren og avtalt forsikring, og sendt han dokumenter. Min stefar har ALDRI fått dokumter eller telefonsamtale ang dette.

i mine papirer fra Santander kommer det ikke frem at forsikringen er "delt i 2".

Når jeg sa opp forsikringen skrev jeg "jeg sier herved opp låneforsikringen ved lånenr: xxxxx mvh xxxxxx". fikk da tilbake, "låneforsikringen vil opphøre med 1 mnd oppsigelsestid."

 

kan de holdepå på denne måten? fikk beskjed om at de ikke trenger dokumentasjon på at noen har inngått låneforsikringsavtaler, bare når de skal sies opp.

Har jeg noen som helst mulighet til å få dekket utgiftene jeg har hatt til låneforsikringen siden jeg egentlig sa den opp i mai?

 

Takk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår