andré888 Skrevet November 21, 2011 Rapporter Share Skrevet November 21, 2011 for noen dager siden gikk den ene vindusviskeren halveis opp på ruta, og blei stående der, den var hard og flytte ned, og etter det har det ikke vært noe liv i den.. er det vindusviskermotoren som har blitt ødelagt, eller kan det være andre ting?? sikringen ser grei ut, og den venstre viskeren funker som normalt.. mine mekkekunnskaper er ikke av di beste, så hadde satt pris på godt forklarte svar ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langhe Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 Hva ble løsningen på problemet med vindusviskeren som ikke virket? Jeg har samme problemet på min Touran. Ute å kjørte og plutselig så stoppet viskerne midt på ruta. Etter mye hakking opp og ned så er nå begge viskerne helt døde.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Bjørgvik Skrevet Juni 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2012 SAmme problem her å, uanset hva bryteren står på så er det intervall. varierer hvor de stopper, hakker seg nedover. byttet mekanismen på venstre side i fjor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Bjørgvik Skrevet Juli 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2012 Byttet mekanismen på min. den jeg plukket av sto i 7 stein, ikke sjang i havet til å røre på den. Begge pusserne hakket hos meg,etter byttet har dem virket som dem skal. Er ikke noe avansert jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rokita Skrevet Oktober 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2012 Dette skyldes troligvis at "armen" som går fra motoren og til viskerarmen har rustet fast i aksel. Denne delen koster ca kr 1500,- hos VW-forhandleren. IKKE KJØR VINDUSVISKERENE hvis dette oppstår. Da risikerer man å svi selve motoren(e) og de er vesentlig dyrere! Selv tok jeg "armen" av bilen og demonterte den. Den måtte settes i ei skrustikke og vris frem og tilbake helt til den slapp. Satt dønn fast! Pusset bort rust på begge delene og smørte på med fett. Så var den god som ny igjen. Brukte i underkant av 1 time på jobben. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Bjørgvik Skrevet Oktober 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2012 Byttet den bryteren som sitter på panserlåsen så fungerte alt normalt igjen. Er en bryter der som skal hindre at det går å bruke pusserne når pansret er oppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg