Gå til innhold

varmeapperat som ikke vil spille på lag.


Positiv

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Nå har disse bilene stortsett 3 forskjellige varmeapparat, 2 som er vanlige(2 soners tempmatic med eller uten AC) eller autoklima som nesten ingen har peiling på.

Hva har du er mitt første spørsmål?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette systemet er litt sånn semi-manuelt.

 

Hvor det blåser styrer man med wirer, altså mekanisk

Ved vifte på 0 skal luftinntaket lukkes, noen har wire til det, andre vakuum, tror AC bruker vakuum, mens de uten har litt begge deler.

 

Resirk er vel el/vakuumstyrt, avdugging vet jeg ikke, og EC er rett og slett manuell utkobling av kompressor.

 

Med forbehold om at jeg absolutt ikke er allvitende om disse bilene, og at det kan være både feil i det overnevnte, og variasjoner.

 

Ut fra det du har skrivd, skjønner jeg pent lite av problemet.

Åpning og lukking av hvilke spjeld.

Mulig det kan være spjeldet ved friskluftinntaket som ikke åpner, så bilen ikke har noe luft å suge inn?

Blåser den bedre om du setter den på resirk?

 

Dette er med forbehold om at det er tempmatic som han over meg påstår.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke serlig om mercedes, men har du sjekket at alt er i orden med kompressoren, tenker på det du hadde med sur lukt, og defekt a/c. Hører jo kjapt om den kjører som den skal ved å slå av og på a/c. Tenker også på væskenivået i den. Er sikkert ikke noe galt med den, men jeg nevner nå bare i tilfellet ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår