eritom Skrevet November 17, 2011 Rapporter Share Skrevet November 17, 2011 Heisann! Da har jeg nytt 3 dager med min nye firmabil! Dette er en '12 modell (utstyrsmessig...), reg'et 14/11 (på samme dag som datteren min har bursdag og den andre RS'en i familien er reg'et damndamn) Bilen er sølvfarget grunnet firmabilregler... Den skal senere dekoreres med firmalogo etc også... Valgte med helskinn og må si at komboen helsort inni, kun brutt av børstet aluminiumslister er svært god! Bilen er pr dags dato gått ca 310km... Har iløpet av disse tre dagene fått vasket bilen utvendig, montert 40mm H&R fjærer og montert åpent luftfilter :D Bilen er svært deilig, selvom jeg savner fargen og mye utstyr som jeg har på L&K'en jeg nå må selge... Bla. el. justering av seter m/memory funskjon.... (Dersom man har flere nøkler til bilen, så har hver nøkkel ett minne i setet/sidespeilene. dvs at setet/sidespeilene justeres automatisk etter den nøkkelen som benyttes til å låse opp bilen...) RS'en har heller ikke kurvelys (!?!?!?), noe jeg finner merkelig... Ikke parklys heller!?!?!? Men bilen går greit... Skal nok inn til TSRacing og få justert den etter at bilen har fått noen få km til på telleren ;-) Andre planer er FK coilovers (Har god erfaring med Königsport fra de to andre Octavia'ene i familien!) og montere Zito WP111 8,5x19 ET40 m/225/35 Nokian gummi i foreløpig usikker farge til sommeren. Må også få sotet ruter, da org sunset tonede ruter er latterlig lite mørke... Mulig det blir folie på rails og speilhus også (Kanskje grill også...), da jeg ser for meg å bryte det sølvfargede med mørke detaljer... (Kanskje felgene blir koksgrå også...) Blir også en oppgradering av anlegget med en 12" el. 15" i reservehjulsbrønnen... Org soundsystem spiller greit, men jeg savner volum og trykk i bunnen! Dynabel er kontaktet for å bistå med tips og triks... Bilder: Innspill eller kommentarer? Skal ta mer bilder etterhvert, men det er rettogslett for kaldt ute... hehe Siter 2012 Octavia RS TDi DSG 2006 Octavia RS 2.oTFSi 1999 Siliva S15 Spec R 1994 Galant "RWD 3.1TT" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eritom Skrevet November 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2011 PS: Dersom noen skal bestille noe fra superskoda.com så vil jeg gjerne være med og bestille noe småsnacks ;-) Siter 2012 Octavia RS TDi DSG 2006 Octavia RS 2.oTFSi 1999 Siliva S15 Spec R 1994 Galant "RWD 3.1TT" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jo-jo Skrevet November 17, 2011 Rapporter Share Skrevet November 17, 2011 Gratulerer med ny bil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet November 18, 2011 Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 Grattis med RS! Blir artig å se fortsettelsen :) Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madz_lunde Skrevet November 18, 2011 Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 Gratulerer med flott bil :) Blir gøy å se hva du finner på :D Mads . Siter *Skoda Octavia vRS - 2010*Vw e-Up! - 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blanck Skrevet November 18, 2011 Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 gratulere så mye med flott bil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
søplehue Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Grattis med flott bil ja! Si i fra om du skal ha baklukespoiler på denne. Har en kliss ny milotec i eske liggende...ulakkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supra25 Skrevet November 29, 2011 Rapporter Share Skrevet November 29, 2011 Grattis med grom firmabil! Driver og vurderer en selv...skulle gjerne tatt en førstehåndstitt på en før jeg bestiller. Noen gang sør for Råholt? Odd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eritom Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2011 Både titt og ofte det! Kan sef få se og være med en tur ;-) Siter 2012 Octavia RS TDi DSG 2006 Octavia RS 2.oTFSi 1999 Siliva S15 Spec R 1994 Galant "RWD 3.1TT" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Supra25 Skrevet Desember 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 Høres bra ut...tenkte faktisk å bestemme meg for hva jeg skal bestille i løpet av neste uke, så varselet er lovlig kort... ;) Har sendt deg en PM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eritom Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2011 Lurer på å begynne oppgradering av anlegget nå, da jeg slettes ikke er noe imponert over "Premium Sound system"et til Skoda... Dynabel.no står fopr alt sammen da jeg ønsker P'n'P med hovedenheten... Mosconi Gladen One 120.4 forsterker Mosconi FARK kabelsett (4kanals/5m) Digital Designs DD1510 sub i kasse i reservehjuls-brønnen Siter 2012 Octavia RS TDi DSG 2006 Octavia RS 2.oTFSi 1999 Siliva S15 Spec R 1994 Galant "RWD 3.1TT" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eritom Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2012 Rundet 7000km nå på mindre enn 2mnd og er strålende fornøyd sålangt! Synes bare bilen er vel kald... Kjørte hjem fra Tynset her før jul og da var det 22,5 minus mye av veien og bilen kom ikke over 65grader!!! Klagde til Møller da min 1.6TDi ikke var slik, og fikk beskjed om at motoren er for effektiv og produserer rettogslett ikke nok varme... jaja... Bytta frontrute pga steinsprut også... Ellers lite å oppdatere om... Gleder meg til sommersesongen... Her ett bilde fra fjoråret med forrige bil: Blir vel reklame på denne snart også... Også må jeg finne ut hvor jeg kan kjøpe FK framdempere til Königsport settet mitt med 55mm fjærbein istedetfor 50mm... Siter 2012 Octavia RS TDi DSG 2006 Octavia RS 2.oTFSi 1999 Siliva S15 Spec R 1994 Galant "RWD 3.1TT" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 På høy tid med mere photos her :) selg heller senken, og bestill et 55mm sett, like lett det :) Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjåføren Skrevet Januar 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 Rundet 7000km nå på mindre enn 2mnd og er strålende fornøyd sålangt! Synes bare bilen er vel kald... Kjørte hjem fra Tynset her før jul og da var det 22,5 minus mye av veien og bilen kom ikke over 65grader!!! Klagde til Møller da min 1.6TDi ikke var slik, og fikk beskjed om at motoren er for effektiv og produserer rettogslett ikke nok varme... jaja... Å rulle avgårde i 80 km/t på landevei er ingen match for en diesel-RS. Den må nok ha litt pes for å produsere varme, spesielt når det er SÅ kaldt. Det må nok litt gammeldags tildekking til, enten foran radiatoren eller grillen. Har sett helt tette griller hos Superskoda, vet ikke helt hvor effektive de er, men kan jo være en løsning? Siter 2015 Skoda Octavia 1,8 TSI DSG 4x4 1971 VW Boble 1302 (godbilen en fin sommerkveld) 2000 Honda HR-V 1,6 (godbilen til kona) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eritom Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2012 Kjørt 12k nå... Fått på reklame (bilder kommer) og ny steinsprut i ruta.... Funderer på å bytte 06'en med en 12' RS TSi også i hvit... Bilde av garasjen: Siter 2012 Octavia RS TDi DSG 2006 Octavia RS 2.oTFSi 1999 Siliva S15 Spec R 1994 Galant "RWD 3.1TT" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg