Gå til innhold

Henger på turtall

Ranger emnet


Pioneer

Anbefalte innlegg

Trenger litt tips til hva som kan være feilen når motoren henger på turtall ved girskift. I det jeg girer så henger turtallet et par sekunder før det går nedover. Sinnsykt irriterende og hørers helt talentløst ut når jeg kommer kjørende : p Dette er kun når motoren er varm. I tillegg så ligger den på 1500 rpm på tomgang også når motoren er varm. Alt er tipp topp når den er kald.

 

Har ikke mulighet til å få feilsøkt noe for tiden så greit om noen har idéer på hva det kan være : )

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeee, sitter vel på gass-spjeldet den. Er på vei i posten nå så får bytte den når jeg snart skal ta av innsuget uansett. Lager meg nytt innsug med gass-spjeld på den "rette" siden når jeg får tid.

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har samme problem med Corsa`n til fruen. Er tomgangsregulatoren det samme som tomgangsventil?

Mekonomen.no har noe som heter tomgangsventil og den ser lik ut men mye dyrere. Carparts har denne:

http://www.carparts.no/opel/corsa-b-1993-2000/drivstoff-eksos/tomgangsregulering/partdesc-5489.html

Endret av Naurstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser den ut til min motor hvertfall. Bestilte selv fra carparts, 3 uker levering pga de ikke hadde på lager, men det burde de jo ha nå vil jeg tro?;)

 

Edit: Har ikke fått byttet enda, men skal poste resultatet når den er byttet.

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått over 5 uker siden jeg bestilte tomgangsregulatoren fra Carparts, har fått andre deler jeg bestilte samtidig.

Må vist høre om de kan skaffe denne delen, ellers må det bli Mekonomen som har priset denne delen 10 ganger så mye som Carparts.

Kommer med tilbakemelding når feilen er fikset.

Endret av Naurstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har skiftet tomgangsregulator, men motor ruste opp ukontrolert.

Har nå skiftet gasspjeldpotentiometerhttp://www.carparts.no/opel/corsa-b-1993-2000/drivstoff-eksos/gasspjeldpotensiometer.html

Har ikke fått testet dette over tid ennå, men det ser ok ut så langt.

Oppdaget en feil til. Motor stoppet når den ble varm. Fant ut at kjølevifte ikke gikk. Årsak var defekt kjølevifte bryter som står på radiato.

Denne er nå bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår