vwpolo6n Skrevet November 6, 2011 Rapporter Share Skrevet November 6, 2011 Heisann, jeg har kjøpt meg en Ford Mondeo V6, 1996 modell. Elsker motoren, og den går helt fantastisk, men jeg har i det siste merket skrapelyder når motoren kjøres lave aksellerer, og jeg mistenker derfor clutchen... Når jeg har parkert osv. lukter det svidd clutch. Bilen hakker en del når jeg girer, og andre ganger kommer denne markante "skapelyden" :( Noen som vet hva det kan være ? Og kan det hjelpe å bare stramme clutchen ? -kom på... Når jeg skulle kjøre bilen hjem fra en venn igår, koblet bare motoren sånn halvveis inn. Tok vel 10 meter før den var helt inne, og jeg kunne akse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggy1 Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Antall km den er gått? Clutchen merkes lettast ved å køyre på høgt gir i oppoverbakke og gir gass. Slurer den då er clutchen slitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg