Gå til innhold

Turbo kit til E30 (for 6ern) SELGES!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Referer bare til Tore på autotrim jeg. han mener at motoren min tåler rundt 1bar med tilleggssprut. Men det er jo forskjell på hva motoren TÅLER og hva man BØR kjøre på.. :D

Målene på den cooler'n som følger med er vel noe slikt som:

: 30*20*6 sånn ca. Kan sjekke i garasjen i morgen.

Cooler'n som kan kjøpes til er:

Total Length (end to end): 720mm

Hight: 240mm

Width: 65mm

Pipe External Diameter: 63mm

intercooler.jpg

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS! Budet er nå 5000! Hvis det ikke blir overbydd i løpet av søndag så blir settet solgt for den latterlig lave summen!

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Tull....BMW'n tåler ikke mer enn 0,5-0,6 bar før du får problemer dersom du ikke gjør noe med kompresjon og toppakningen.

Turbo på M20 motoren har blitt debattert en rekke ganger på http://www.autopower.se og der er det mange som har erfaring med turbokonvertering.

Nå blir det antagelig en kamerat av meg som kjøper dette, og det monteres sammen med 2mm kopperpakning til toppen. Mulig vi freser stemplene litt også..

Er det da fortsatt et problem? (Sett fra at vi ikke freser stempler)

Kjenner ikke mye til BMW og turbo isammen.. Monterer tilleggsprut, og regner med et 'bruks-trykk' på 0.6-0.8bar og få det til å holde best mulig :D Kan jo ikke la dritten kjøre fra meg tongue.gif

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wicked

Referer bare til Tore på autotrim jeg. han mener at motoren min tåler rundt 1bar med tilleggssprut. Men det er jo forskjell på hva motoren TÅLER og hva man BØR kjøre på.. :D

Målene på den cooler'n som følger med er vel noe slikt som:

: 30*20*6 sånn ca. Kan sjekke i garasjen i morgen.

Cooler'n som kan kjøpes til er:

Total Length (end to end): 720mm

Hight: 240mm

Width: 65mm

Pipe External Diameter: 63mm

intercooler.jpg

Mye skal du ha for at han får med cooleren da? Kan hende jeg kjøper den av ham, hvis prisen er god :) Evt. kjøper den rett av deg..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

Nå blir det antagelig en kamerat av meg som kjøper dette, og det monteres sammen med 2mm kopperpakning til toppen. Mulig vi freser stemplene litt også..

Er det da fortsatt et problem? (Sett fra at vi ikke freser stempler)

Kjenner ikke mye til BMW og turbo isammen.. Monterer tilleggsprut, og regner med et 'bruks-trykk' på 0.6-0.8bar og få det til å holde best mulig :D Kan jo ikke la dritten kjøre fra meg tongue.gif

Hva blir kompresjonen med den pakningen?

Hør på Överladdaren.. Ikke regn med å kunne lade over 0.5-0.6 med orginal komp, med IC og ekstra bensin.. Tenningen er nok for høy til det..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Hva blir kompresjonen med den pakningen?

Hør på Överladdaren.. Ikke regn med å kunne lade over 0.5-0.6 med orginal komp, med IC og ekstra bensin.. Tenningen er nok for høy til det..

Selvfølgelig må vi senke tenningen litt også. Tja.. veit ikke orig. kompresjonen engang, men vi senker den vel antagelig både ved bytte av toppakning og å dreie ned stemplene, så da burde kompresjonen bli noget lavere.. får vel ta det over et par-tre uker i sommer cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

Mye skal du ha for at han får med cooleren da? Kan hende jeg kjøper den av ham, hvis prisen er god :) Evt. kjøper den rett av deg..

Prisen får vi ta over telefon.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er siste sjanse til å få tak i dette settet! Budrunden varer ut søndag. Beklager kvaliteten på bildene, tatt med mobiltelefon, men dere får et inntrykk i så fall.

Photo0048.jpg

Photo0049.jpg

Photo0053.jpg

Photo0054.jpg

Photo0055.jpg

Photo0057.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåværende bud er på 5000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider