Gå til innhold

Min Mercedes 300 TDT


Kristian Fredrik

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

få et verksted til og dreie til deg og borre opp hull, også jenger du opp?

 

hmm ja det burde være mulig det også men får se hva som skjer =)

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fin tråd om ein fin type bil. Har ikkje vore innom dette forumet på lenge så idag oppdaga eg ei melding som førte meg hit. For snart to år sidan så bytta eg til meg to sett felger. Eit sett melber 15", noko liknande dei som står på Mercedesen på låven, og eit sett med BBS 16". 7" bredde framme, og 8" bak. Desse kom ifrå ein 280 126 serie. Vurderer å få desse på bilen til sommaren igjen, då desse står perfekt på bilen. Felger og dekk ligger kant i kant med ytterdel av karosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fin tråd om ein fin type bil. Har ikkje vore innom dette forumet på lenge så idag oppdaga eg ei melding som førte meg hit. For snart to år sidan så bytta eg til meg to sett felger. Eit sett melber 15", noko liknande dei som står på Mercedesen på låven, og eit sett med BBS 16". 7" bredde framme, og 8" bak. Desse kom ifrå ein 280 126 serie. Vurderer å få desse på bilen til sommaren igjen, då desse står perfekt på bilen. Felger og dekk ligger kant i kant med ytterdel av karosseriet.

 

heihei! tusen takk for hyggelig komentar! ja det hørtes nydelig ut! pene biler dette som lett kan se mye tøffere ut med små modifikasjoner

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN! du MÅ komme med bilder, eller så kan jo jeg skryte på meg en lamborghini i garasjen :P

 

er jo noen få bilder i første post nå da ;) meeeen kommer fler bilder nå fortløpende siden det skal skje en del med bilen i disse dager. Har bytta til "vinterratt" nå. momo race ratt med "rufsete" skinn på toppen. godt å lunt på kalde dager og godt å holde i + momo girkule som er noe kortere og stivere enn den originale fæle kula.

 

Har hatt problemer med clutsh pumpa i det siste. begynte å lekke bremseveske i "pumpa" som står på kassa så fikk for lite bremseveske i kammeret slik at jeg fikk null virkning på clutshen. kjempemorro...

fikk lufta systemet men gikk på samme smellen her i går med for lite bremseveske. har vist plutselig bestemt seg for å lekke skikkelig. så da var det bare å ta turen til en privat mercehogger i andebu å hente ny "pumpe". ;)

skal bytte den i morra tenke jeg samtidig som jeg bytter cupè vifte siden den har bestemt seg for å ikke leve mer. kaldt å godt på morran kan man si.. men men har man gammal bil så har man gammal bil. er en del av "sjarmen" ikke sant? hehe

 

Siden jeg var så godt i gang kjøpte jeg meg liksågodt en liten "julegave" til meg selv hos de samme folka:D men det får dere ikke vite mer om før jeg får montert det i morra :P

 

neste uke skal bilen få på "nye" fjører forran da forrige eier var litt for gla i bosch... dritt lei av å banke neddi alt som er med slappe kappa fjører. takker gudene for at jeg har den orginale stål plata under motoren ellers hadde vel bunnpanna vært banka flat for lenge sida. så da har jeg fått tak i org 230 fjører som gjør at jeg får bilen litt ned i fronten (forhåpentligvis) i motsetning til de skyhøye 300 fjørene som er noe stivere på grunn av bilens ekstra vekt. så da får jeg i hvertfall bilen en del opp i fronten + fjæringsvei å slepper å søke om lokale brøytemidler for å holde veiene i nærmiljøet barbert for snø...

 

videre planer sier jeg ikke noe om, men lover å komme med oppdateringer når det skjer noe ;)

Endret av Kristian Fredrik

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil med 15" stålfelger frå 126 serien.

 

pene biler du har knurt. like s klassa godt! personlig syns jeg 123 bilene blir vanvittig "tamme" med org kapsler, med dette er heldigvis en smakssak. MEN det ser klassisk ut, det er det ingen tvil om ;)

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit bilde uten orginalfelger. Desse blir brukt på vinterdekkene.

samme felger som jeg har forran det nå foreløpig mens jeg prøver å få tak i den siste penta felgen jeg mangler til det originale settet

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte 4 15x7 til 800,- levert på døra :)

 

hehe det er noen som er heldige ja ;) prøver å få kloa i noen 16" nå

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oh nydelig Knurt! skulle gjerne hatt de hjula der! virkelig. om du skal selge så send meg en pm.

 

Dagens oppdatering!Ting skjer men biler er det dårlig med dessverre. får ny mobil nå straks så da skal man få ordna noe ;)

 

cupê vifta jeg kjøpte passa selvfølgelig ikke for den var til 123 uten ac :/ sjekka på pris for en ny og den kosta den nette sum av 3500! :O så da ble det til å pelle opp vifta, rengjøre den og fikk tak i universale børster og lodda om, slipa de til og knota litt. MEN det funka! får se hvor lenge det varer men er uansett verdt jobben da børstene kosta meg bare 190 spenn. utrolig hva man kan få fiksa selv med litt god tid og pågangsmot!

har fått bytta fjører forran nå så nå kan jeg ENDELIG sette på vinterdekk uten å tenke på at hjulstillinga sliter ned dekka.spissing og camber var helt på jordet så er gla jeg kosta på meg en skikkelig justering på verksted. deilig å ha skikkelig fjæring og høyde før vinteren.

videre planer nå i morra er å koble opp ny strømkrets inn i bilen til ekstrautstyr. (nei ikke neonlys og dill) men skal legge opp nytt sigarettennerutak i hanskerommet til bruk av mobillader,gps,omformer++gjør skikkelig jobb med å trekke strømkabel type tykk forsterker strømkabel) inn i bilen med hovedsikkering og små sikkeringer inne i bilen til ekstralys, sigarettenner++ så om jeg vil koble opp noe ekstra ligger sikkeringsutak med strøm klart inne i hanskerommet. verdt bryet å gjøre ting skikkelig med en gang. videre blir det å tre opp kabler til gps igjennom dashen og ut høytalerdekslet på venstre side og koble opp handsfree til spilleren. etter dette er det å legge opp nye kabler til stereo og sette inn nye høytalere rundt om + kondensator med tida. viktig å ha littå pusle med! ;)

 

kan forøvrig fortelle at julegava til meg sjøl var en strøken BBS frontspoiler til merca. Kommer til å stå godt i stil med BBS RS felgene til sommern :)

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår