Gå til innhold

A/D/S problemer

Ranger emnet


otrooyen

Anbefalte innlegg

God kveld/dag/ettermiddag eller noe...

 

Jeg er en ung gutt som har en stor kjærlighet for lyd. det er alt jeg vil si om meg..

 

Men til saken, kaffe og kaker kan vi ta siden..

 

Jeg kjøpte meg nylig en BMW 316i e46 2000modell.

Stakk til Torshov Bilrekvisita for å se på anlegg. kjøpte spiller og alpine høytalere. meget god lyd.

så fant jeg ut at jeg måtte ha sub (ofc...)

 

Dro til Torshov igjen, de satte opp en pakke til meg:

-Ads forsterker (8000.D1 ellernoe) med max effekt 3600w om jeg ikke husker helt feil.

-Basskasse

-2x12" pioneer enkelt spole på 1400w hver sub

-35mm kabler og sikring på 80ampere

-div småting for montering

 

Monterte alt. fra pluss på batteriet til forsterker og jord til forsterker. lydkabler fra spiller til forsterker. remotekabel fra spiller til forsterker.

 

wohoo, ble fet lyd.

 

helt til sub/forsterker ble stille etter 6 dager.. sikring hadde ikke gått til info.

tok med sub/forsterker til torshov for testing. de fant ikke ut feilen. fikk ny forsterker. og alt funka. var tydeligvis feil i forsterker.

kjøpte med en kondensator på 5 farad eller hva det måles i.

 

montere alt som det skulle. funka fett. endra jord til rett i kaloseriet. gadd ikke før pga latskap...

helt til etter 1time med spilling. sikringen gikk etter 3sek. skjedde med alle jeg hadde. testa uten kondensator. samma greia.

målte strøm på alt jeg kunne. var nesten 14v på alt.

 

tok forsterker/sub/kondensator tilbake til torshov for testing. de fant ikke feilen. fikk ny forsterker og kondensator.. da funka det.

tok 4 dager. så døde det igjen. sikring gikk. tørr ikke røre anlegget mer. Torshov får besøk igjen.

 

Jeg har montert 8-10 anlegg før. jeg er DJ og veit hvordan anlegg fungerer.. har aldri hatt problem med sånn før.. testet også med en annen sub mens jeg hadde problem med det nye oppsettet. det fungerte fint.

måtte også ha ny spiller pga utgangen på spilleren ble ødelagt av problemene i forsterker. kan noen si meg hva som er galt før jeg klikker i nitti grader? har alt klikket i 45grader... men har ikke utført vold mot anlegget, enda. og ikke si ads er billig møkk, trur jeg har tatt hintet..

 

Takker for svar, spanderer en Lion sjokolade på den som veit problemet.(senders ikke i posten pga postmenn elsker Lion)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det nesten 14 når du spiller eller standby?ved dårlig jording kan du svi forsterkeren lett.ville prøvd å fått hevet kjøpet på den forsterkeren iallefall og kjøpt noe fra dynabel istedefor.bf4501 koster det samme som den forsterkeren du har nå bare dynabel er mye bedre kvalitet som faktisk leverer.;)hvor mange volt har du bak ved forsterker?er ikke dårlig kantakt noe sted da?

 

 

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Kim!

 

Jordingen kan ikke bli bedre nå, jeg har den rett i den selve bærende konstruksjonen. pusset ned lakken. batteriet er såsi en uke gammelt.

skal sjekke ut denna dynabelen :)

 

er ca 14v over hele greia. selv når alt ruller. men detter jo noen gang ned på 12-13v om jeg spiller hardt :) noe som jeg sjeldent gjør. er en sånn kar som vil ha behagelig lyd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en ung gutt som har en stor kjærlighet for lyd.

 

åsså kjøper du anlegg på torshov?? :doh

 

Sjekk ut dynabelen istedenfor å hev kjøpet på A/D/S krappet! Burde ta hintet etter 3 nye forsterkere :P

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har jo bomma totalt hvis du er glad i god lyd, og du har i tilegg kastet bort penger på en ubrukelig kondensator...

Dette jordingspunktet ditt, HVOR er det? Det er ikke sikkert det er bra fordi om du tror det :)

Som du selv sier, så faller spenningen når du spiller høyt, og det skal den ikke gjøre, og det er nok et bevis for at kondensatoren er bortkastet. Legg opp nye kabler mellom batteri og dynamo, og mellom batteri og chassie, gjøres dette riktig, så skal spenningen holde seg stabil selv ved høyt volum, hvis batteri og dynamo er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har jo bomma totalt hvis du er glad i god lyd, og du har i tilegg kastet bort penger på en ubrukelig kondensator...

Dette jordingspunktet ditt, HVOR er det? Det er ikke sikkert det er bra fordi om du tror det :)

Som du selv sier, så faller spenningen når du spiller høyt, og det skal den ikke gjøre, og det er nok et bevis for at kondensatoren er bortkastet. Legg opp nye kabler mellom batteri og dynamo, og mellom batteri og chassie, gjøres dette riktig, så skal spenningen holde seg stabil selv ved høyt volum, hvis batteri og dynamo er bra.

 

 

Er vel bare jeg som er døv da :) må si at alpine høytalerene mine spiller meget rent.

 

er bare sub som har vært problemet!

 

jodingen er i bærendekontruksjon, pusset bort lakk. har tilogmed jodet cd spilleren til samme punktet for å hindre støy osv. jodingen ligger under matten og er selve bæringen til bilen bak. bilradiospesialisten har bedt meg ta den der.

 

dynamo har ikke testet. men igjen så er batteriet 7 dager gammelt eller noe.

kondensator er ganske så oppskryt etter hva jeg selv har hørt. men jeg hadde en del penger i lomma og tok det, dum som jeg var.

 

jeg er møkksur. vil snart kaste alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for guds skyld, jeg vil ikke assosieres med bilradiospesialisten, hehe.... Har drevet med bilstereo i rundt 20år, innstallasjon og salg, så jeg kjenner til veldig mange merker, og har litt erfaring med forskjellige oppsett osv, så jeg kan gi deg forslag på hva som funker bra i din bil, og til ditt behov. Jeg er langt fra den eneste som har litt peiling her inn, så det kan være greit å ta det her på forumet, så får du flere forslag, og gjerne bekreftelser fra andre om hva som funker osv ;)

 

BTW, alpinesettet ditt er helt greit det altså, jeg siktet mere til forsterker og sub i innlegget over her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for guds skyld, jeg vil ikke assosieres med bilradiospesialisten, hehe.... Har drevet med bilstereo i rundt 20år, innstallasjon og salg, så jeg kjenner til veldig mange merker, og har litt erfaring med forskjellige oppsett osv, så jeg kan gi deg forslag på hva som funker bra i din bil, og til ditt behov. Jeg er langt fra den eneste som har litt peiling her inn, så det kan være greit å ta det her på forumet, så får du flere forslag, og gjerne bekreftelser fra andre om hva som funker osv ;)

 

BTW, alpinesettet ditt er helt greit det altså, jeg siktet mere til forsterker og sub i innlegget over her ;)

 

 

Takker for svar :) setter stor pris på det!!

 

hva ville du tro kunne gitt god bass i min BMW E46 Sedan? er jo lyddemping som bare faen i den :(

 

er ute etter noe til en god pris pga jeg brukte mye på det forrige oppsettet og veit ikke om jeg får penga mine tilbake eller får noe annet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du får reise ril torshov å høre hva de mener, så gir du beskjed om hvordan det gikk ;)

"en god pris" kan være så mangt....

 

Men hva har du nå, som du har tenkt til å beholde?? Spilleren feks? Forsterker til fronthøyttalere?

 

vel, skal beholde høytalerne i cupeen. og spiller om den ikke er fucka den og.... trenger forsterker til sub, 12" sub. en eller to. kasse kan jeg tamed fra torshov :) det er en dobbel lukket 12" kasse med skillevegg. tror den er på 55liter.

 

med tanke på penger vil jeg ikke kaste meg over 5000.- veit det ikke er mye å jobbe med. beklager den, men jeg er lærling :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kassa fra torshov kan du drite i, kasse bygger du selv, eller får noen til å bygge for deg, på den måten så får du en kasse som passer perfekt til bilen din. Ground Zero subene som linkes til, er meget bra til prisen, det samme er den dynabel forsterkeren. Med 2 sånne suber og den forsterkeren så havner du på litt over 6000,- så det sprenger budsjettet ditt litt.

Et alternativ til dynabel forsterkeren: http://www.ljudia.no/bilstereo-s82121/sluttrinn-c78173/zachry-r1500d-p333165/

 

Men ÅSSEN spiller har du? Og har du egen forsterker til fronthøyttalerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår