Gå til innhold

Førstegangs registrere Opel Ascona B som veteranbil

Ranger emnet


Iceman22

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg en Ascona B 77mod i Sverige.

Skal snart betale engangsavgiften og godkjenne bilen hos statens vegvesen.

Det jeg lurer på. Det er ikke en original 1.3L i den lenger, men en 2.2L som er lettere trimmet. Tror det er fra en Opel Rekord (?). Har originale vognkortet fra Sverige som det står mye info om som i norske vognkort, men om motor og effekt er det ikke nevnt noe.

Spørsmålet er da, vil de på statens vegvesen klage over dette? Eller holder det å nevne det er en Opel 2.2L motor? Har ihvefall sett endel ascona'er med godkjent 2.4L, så burde jeg vel også få godkjent 2.2l? Å bytte over til en original 1.3L bare for en dag i teknisk er selfølgelg uaktuelt.

 

Ellers er bilen ganske original, bortsett fra ratt og girspak, men det regner jeg med de ikke sjekker så nøye iogmed det er veteranbil!

Noen menninger om dette?

Endret av Iceman22

A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20

Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs)

Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM

Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt)

Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en flott opel=)

 

Er bremsene byttet da? må jo ha andre bremser med så mye større motor...

 

For best mulig svar vil anbefale og bli medlem på http://www.opelmotorsport.no! de vet det meste om ombygging og gjodkjenning;)

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår