volvokvaløya Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Jeg vil bygge et skikkelig stereoannlegg i en E39,det jeg har tenkt på er. - Kompsett med "4 bass,diskant og delefilter - 2 stk "6,5 midbasser i frontdører(uten delefilter,koples rett på forsterker) - "5,25 kompsett i bakdørene - "12 Subwoofer av høy kvalitet -1 stk Mono forsterker til subwoofern -1 stk 4 kanaler til kompsettene -1 stk 4 kanaler til midbassene. Spiller blir en ren cd spiller,blir Pioneer eller Alpine. Alt av kabler blir lagt opp på proffvis. Hva tror dere om dette,tenker spesielt på bruk av forsterkere? Vil ha absolutt alle høytalere,sub og forsterkere av samme fabrikat.Har tenkt på JL Audio,Alpine,DLS eller SPL Dynamics. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petteraldo Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 er det et 3 veis front du mener ? med dette opp settet ville jeg fikset en spiller med dsp og droppa høytalere bak Siter [x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD [x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000 [x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban [ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style [x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet September 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Hadde først tenkt å bruke et 3 veis sett,men i de dørtrekkene jeg skal bruke er det orginal diskant,1stk "4 hull og 2stk "6,5 hull så jeg tror jeg blir å bruke et vanlig 2 veiv "4 kompsett,og 2 stk "6,5 midtbasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Eg hadde droppa høgtalere bak. Eg hadde kjøpt eit dyrt 4" komponentsett. So hadde eg valgt bra 6,5" midtbasser. (demp dørene skikkeligt!!) Kanskje ein spiller som kan brukes til 4 veis aktiv deling. Da trenger du til sammen 7 forsterkerkanaler Skulle eg ha leikt meg litt med anlegg, hadde eg antagligt kjøpt Alpine spiller og Mosconi forsterkere. Morel Ultimo 12" sub. (som eg allerede har) Litt verre med høgtalere framme, men Morel, Focal, DLS osv, er ikkje dumme valg. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet September 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 Ja må vell legge mye dempematter i dørplatene og i koffertlokk platene. Spillerne jeg har sett på er Alpine 117 og Pioneer P99RS. Da skulle det jo holde med 2 stk fire kanalere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petteraldo Skrevet September 4, 2011 Rapporter Share Skrevet September 4, 2011 er det dobbel 6.5 i hver dør :S ? Siter [x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD [x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000 [x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban [ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style [x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 5, 2011 Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 Høres ut som dobbel 6,5" i hver dør ja, men jeg hadde aldri valgt ALT fra samme merke, da de fleste ikke er best på alt. Som det blir sagt over her, så er mosconi et veldig bra valg når det kommer til forsterkere. Selv har jeg litt erfaring med tang band elementer foran i min bmw, de låter bra og spiller omtrent så høyt du vil, for ikke å snakke om den rå bassen disse små 6" elementene er kapable til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimafro Skrevet September 5, 2011 Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 (endret) var tang band som slo meg når han nevnte aktiv deling og dobble mid bass.hehe.og siden tråd starter virker som han vil bruke en del kr på kvalitet så ville jeg gått for mosconi forsterkere uten og nøle.:) blir bra dette her mr kanskje dd2512 som sub eller 2515;) ps.judys bilstereo har mye bra mvh kim Endret September 5, 2011 av kimafro Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet September 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 Hva mener dere med aktiv deling og tang band? Det er en slik løsning jeg tenker å bruke. http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/343_400_432/products_id/1658 Jeg har også vært innom tanken å bruke DD eller Atomic subwoofere. Mener dere jeg bør bruke egne delefiltere på hver 6,5 element,eller bruke delefilteret i forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 5, 2011 Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 Du monterer 2stk 6" tang band bassere i døra, og et stk 4" mellomtone, og diskant der det er avsatt plass til den. Så bruker du delefilteret i forsterkeren til å dele til de forskjellige elementene, feks 70hz lavpass til 6" bassene, og 70hz og opp til diskantnivå på 4" osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2011 Hva tror dere om dette "4komp settet http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318927 Og to av disse "6,5 i h hver dør. http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318878 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2011 Jeg personlig hadde ALDRI valgt det greiene der fremfor tang band 6".... Men så er jeg glad i at det låter fint også, ikke bare spiller høyt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2011 Hva er det som gjør Tang Band så bra?..har personlig aldri hørt om det :) Har dere noen link til de elementene du mener jeg burde bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2011 http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=375&subgid=375&wwwalias=dynabel&pid=5379 Tipper ikke det sier deg stort, men tang band er bra saker, og spiller meget høyt OG fint. Du må gjerne ta deg en tur hit til Åsgårdstrand, og høre, jeg har det settet i min E34 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet November 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Det viser seg nå at det er enklere sagt enn gjort å få tak i noen hos transmedia. Er gla jeg ikke bare bestillte de dørtrekk panelene. Har prøvd å ringt de og sendt mail i 1 mnd og ikke fått et eneste svar. Vet dere om det går å bare bruke en slik "6,5 adapter ring og kjøre med 6,5 komp sett i dørene foran? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg