dkracing Skrevet August 8, 2011 Rapporter Share Skrevet August 8, 2011 hei, har nå kjøpt meg min første 240 som jeg skal ha som førstebil. men motoren er gåen og må byttes. har funnet ut at i denne står det nå b230k forgasser motor. men har lest her på forumet at de er vanskelige å skru på og er ikke spesielt driftsikre. så mitt sprørsmål er hva blir best, sette i ny b230k motor, eller bygge om til annen gasser motor eller mekansik innsprøytning? og vil det da passe med elnett, coil osv... veldig takknemlig for alle svar :volvopower: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheels Skrevet August 31, 2011 Rapporter Share Skrevet August 31, 2011 enkelt og greit bygg om til A forgasser, motoren i seg selv er som alle andre 230 er det er forgassersystemet som ikke er så bra pga mye vakuum og dritt. enkelt å bygge om :) Siter If you cant ram it, SLAM IT ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kohler83 Skrevet September 1, 2011 Rapporter Share Skrevet September 1, 2011 Ta innsug & forgasseren fra en B21A å klask rett på, må også bytte gasswire, ellers ska d ik være så masse forskjellig... Så er det bare å kaste hele K forgasseren rett i søpla.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg