anto00 Skrevet Juli 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2011 (endret) Hei 1. Jeg har akkurat kjøpt meg en E90 sedan m-sport med 2liter 177hk diesel. Originalt har bilen 8x17 felger foran med 225/45 dekk, og 8,5x17 felger bak med 255/40 dekk. (Bridgestone RE050 Runflat) Da sommerdekkene er moden for utskifting vurderer jeg Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 dekket. Dette fordi jeg hadde Assymetric 1 dekket på min Golf GT TDI og var meget fornøyd. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/Eagle-F1-Asymmetric-2.htm Jeg vurderer også å gå ned i dimensjon bak, da jeg blant annet syntes bilen sporer litt. Ift felgene skal det jo gå helt fint med for eksempel 235 dekk bak. Er det noen som har erfaringer med sommerdekkvalg på denne bilen? Dersom noen har tips ift dekkvalg hadde dette også vært interessant. 2. Jeg må også skaffe meg vinterdekk da bilen er bruktimportert. Her kommer jeg til å gå for enten 205/55-16 eller 205/50-17 piggfrie dekk. Leser at Yokohama IG20 kommer generelt godt ut på snø og is, men ikke asfalt. Continental viking contact 5 kommer meget godt ut, men er en del dyrere. Er det noen som har erfaringer med vinterdekkvalg på denne bilen? Takker på forhånd for svar :) Endret Juli 26, 2011 av anto00 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg