Gå til innhold

Førstebil! :)

Ranger emnet


lurifaksen

Anbefalte innlegg

hei, blir 18 år over nyttår og tenkte jeg skulle starte tidlig å lete etter førstebil.

er selv litt usikker på hva jeg skal kjøpe, har sett litt rundt og har funnet ut at jeg liker mitsubishi galant (sedan) veldig godt, andre merker jeg vurderer er volvo s70 og s40.. tenkte jeg skulle bruke ca 20 000-60 000. Så da lurer jeg på om dette er gode biler.. kom gjerne med forslag til andre biler, men er disse bilene jeg har i øyet for tiden, så vil helst høre hva dere har å si om dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galant anbefales! Har en G6 4x4 selv, og det eneste som er negativt er at den drikker literen på mila og at det er litt dyre deler. Det at det er dyre deler har ikke så mye å si, da ting ikke ryker så ofte :)

 

Har ikke så stor kunnskap om S70 og S40, men det var også biler som jeg vurderte når jeg skulle kjøpe bil. Det eneste jeg kommer på med de to er å sjekke rusta, som med alle andre biler. S40 ruster spesielt i kanalene, sjekk NØYE!

 

Lykke til med bilkjøpet!

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 99 modell V70 gående på rundgang i familien, som er samme bil som S70. Den begynner å bli dårlig på utseendet nå, men det har aldri vært tekniske problemer med den, nå har den slitt 450000km og er litt rusten, men det ser ikke ut som rusta spiser så fælt, det er bare brunt og interiøret er slitt og herpa. Det eneste som har vært noen ekstraordinær utgift på den er en del selvskyldt bulking, ellers INGENTING, skulle tro den gikk på magi.

 

Har klokketro på at S70 er minst like bra bil. Se etter det vanlige, lite km, lite rust, regelmessig service, godt intrykk, ingen ulyd, etc. uansett hvilken bil du kjøper, du får sjeldent alt dette i 20-60 prisklassen, men se etter det likevel.

Maskinbutikken, dreiebenker og fresemaskiner

 

1972 Volvo 144 DL

1995 Stratus som er eu godkjent i flere uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår