Gå til innhold

ladetrykk 2,2t aan

Ranger emnet


bentarne82

Anbefalte innlegg

heisann.

 

noen som har et innspill på hva som skjer her?

av og til når jeg gir på , uansett gir, så virker det som om turboen ikke er med. ladetrykket går opp på måleren , men bilen går ikke framover. virker som om den blåser ut luften en plass.

 

sliten turbo?

luftlekkasje?

 

dette gjelder en e50 turbonetics turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

tror ikke jeg har katalysator?? har rakrør.

men fant ut noe spennende her om dagen. lamdasonden var løs. så var ut og kjøpte meg en lambda nøkkel i dag , så skal prøve og skru den fast skikkelig når jeg kommer hjem i kveld. kanskje det kan komme litt luft ned der som kan få det til å bli slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være hull i en slange på trykksiden, og det kan være hull i intercooler om lufta lekker ut.. Hører du noe lyd? om lambdasonden er løs, så vil det jo bare lekke litt eksos ut av hullet, så det skal ikke ha betydning.. Men såklart, greit at den sitter fast.

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du org rørgate fra turbo til ic, og vidre til innsug?

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de slangene pleier å bli slitne med tiden, spesielt hvis du jazzer opp trykket over orginal effekt. Anbefaler å bytte til silikonslanger først som sist. På s4 så er røret som går under motoren laget av alu, så det slipper du å tenke på. På S6 så er det laget av plast av en merklig grunn og har en tendens til å sprekke.

 

Kan det være greit for deg å få lest ut feilkoder. Der vil det mest sansynlig stå feilkode på lamda hvis du har lekasje. Evt. boost exceeded hvis det er lekasje/feil på N75 eller slanger i tilknytning til den.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det settet der skal passe aan 2,2t? vil vel tro det ene der er innsugslangen?

 

Ja

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår