Gå til innhold

Eksosdeler og en bil som ikke alltid starter - HJELP

Ranger emnet


vanyshan

Anbefalte innlegg

1) Eksosdeler

Jeg tok bilen min til Svendsen eksos, og fikk beskjed om å skifte katalysator, midre-potte og bakpotte - totalt 9000 kr, men fikk rabatt på kr 1000. Er dette dyrt? Det er hvertfall det billigste tilbudet jeg har fått etter å ha hørt med opptil 5-7 verksteder. Vet noen hvor man får kjøpt delene billig?

 

2) I de siste månedene, har bilen min levd sitt eget liv. En dag starter den som normalt, andre ganger får jeg ikke start på den. Den lager lyd, og vil starte, men den slukner. Skikkelig flaut og plagsomt hvis jeg er på en parkeringsplass, eller i en rundkjøring! Noen som har hatt samme problem??

 

Vany

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møller tar ca 6000 for katalysator og ca 2000 for demontering/montering så ca 8000 til sammenligning, nå er jo dem stort sett ikke billigst da men...så tenker egentlig at tilbudet fra Svendsen ikke er så alt for dårlig. Klart det vil jo være mye billigere å kjøpe deler på biltema som "keon2k" sier og montere selv.

 

hva angår startinga/mangel på start så høres dette litt ut som startsperren. Er det slik at den starter og så vidt går i 1-2 sek før den bare dauer? I så fall tipper jeg på strtsperre, men dette ser du ved at det oransje lyset med bilde av en nøkkel vil blinke etter at bilen har dauet om det er startsperren som fusker. Skal ligge en guide her inne til hvordan man fisker dette, ganske vanlig problem, er noen ledninger som må loddes på nytt pga dårlig/manglende kontakt.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår