Gå til innhold

bygge mazda 626 lx til glx gd

Ranger emnet


AudiRadar

Anbefalte innlegg

Skal og hente meg en mazda 626 91mod stv glx 4x4 opprusta :) ,har selv en mazda 626 89mod lx sedan.

Det jeg lurte på er om det er samme dørtrekk/dører stv og sedan de ser jo veldig like ut?

så lurte jeg på om det er mye arbeid og montere sentrallås elvinduer x4 og elspeil på lx utgaven ser ledningsnettet er under dashbordet men ikke i dørene, det er jo forsjovidt ikke et problem,det flyttes jo over,men så var det jo sikringer og releer er det noen som vet hvor de er på bilen?

baksete fra stv passer antagelig ikke over i sedan men spørr alikevell?

delebilen er en 2,2li og sedanen er en 2,0i er det noen motordeler som passer overens.

 

 

takker for svar:)

Endret av AudiRadar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Hei du,Har bilen enda har lagt ut så og si alt på et annet forum dær det står hvordan man gjør det,egentlig veldig enkelt alt er ferdig opplagt

 

http://www.mazda-ogn.org/viewtopic.php?f=4&t=21672&sid=2b4a7484aa57d7006abcb25309ddca7d

 

Du må informere hvordan det går og bare spørre hvis du lurer på noe:-)

Lykke til :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tilbakemelding! mye nyttig info inne på den siden! setter i gang med å skifte om dørpanelene i dag! har skiftet alle seter og det ble utrolig bra! trenger litt mer tips til hvordan bilen kan piffes opp! er litt uhamslig farge på interiøret så jeg syns det er litt vanskelig å pusse den opp... noe tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bytta ikke dørene du må heise vinduet ned til at skruene som fester heisen til vinduet kommer fram det er 2stk, kjør så vinduet helt opp hold på det og stikk et skrujern under vinduet så det ikke ramler ned så er det bare og koble av strømkoblingen til elmotoren det skal være noen klips som holder ett langt rørlignende greie som går opp mot speilet ta en tang og vipp de av så skru av 3 skruer nede og 2 oppe da skal det bare være og ta ned heisen og ta den ut på skrå.sjekk litt ekstra ang hvor alle skruene er husker ikke helt om motoren var skrudd fast dær vinsussveiva var på den manuelle.da er det bare og gjøre det samme på den bilen med manuelt.

Endret av AudiRadar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant ut av det til slutt! hadde problemer me å få ned vinduet men det ordnet seg! nå er det ferdig montert på førerdøren :D resten får jeg ta i morgen!

 

hvordan går det me mazdaen din? skrur du på den enda?

 

jeg irriterer meg over hvor dårlig lys det er på bilen og tror det skyldes at den har en slik "kopp" foran pæren som gjør at lyset må via den, til reflektoren, og ut. lurer på hva som skjer om jeg fjerner den koppen! om det lyser bedre da?

 

har mye skruing foran meg på bilen, så er godt det finnes andre der ute med make :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil går som en kule har den nå som bruksbil er kjempefornøyd med den ekte japse kvalitet alt glx interiøret er flyttet over det eneste som mangler for og ha en fullverdig glx er baksete takluke og sort chrome men er glad i chrome så orket ikke og bytte til sort.skal etterhvert montere en 2,0 16v fe3 mener jeg det var motoren heter, men har en del andre prosjekter på gang så det står på vent fram til våren.har du bilder av ditt prosjekt?

ang lysene så ville jeg ikke ha fjernet noe inne i lyktene,dette kan blende motgående trafikk,på bilen min har jeg utrolig gode lys og de er orginal ville heller sjekka om kansje reflektorene er gåen eller at lysene er feiljustert.

Endret av AudiRadar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også kjempefornøyd med min hertil. jeg har 12v 2.0 forgassermotoren med 107, eller 109 hester og tenker den holder i hvertfall intil videre.. om den begynner å skrante så kansje jeg vurderer å sitte FE3 motoren i jeg og!

 

har flyttet over allt glx interiøret jeg også inkludert hele baksetet! ble utrolig bra!

 

det med lyktene er jeg usikker på... visste ikke at det var justeringsmuligheter på de i det hele tatt, men skal se på saken, men som du sier, så fant jeg ut jeg beholder lyktene som de er og ikke tukler med de.

 

det eneste problemene jeg har med bilen er at den ruser seg til 2,5k når jeg vrir på rattet. et eller annet rart med servostyringen, har ikke sett på det enda. + at håndbrekket virker ikke. det tror jeg skyldes at selvjusteringen i trommelen er litt treig og må smøres opp. har hørt at andre har hatt samme problem og løst det slik.

 

skal legge ut bilder, og evt. lage en prosjekttråd! holder deg oppdatert o du er intressert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene på disse er typisk feil på disse bilene. ang bremsene bak ville jeg anbefalt deg og fått en som kan det. jeg slet veldig med mekanismen inne i trommelen er et helt spessielt system så slet en stund med og sjønne det,jeg måtte ta av og på opp til flere ganger for og få bremsene någenlunde rett. men først kan du prøve og stramme til skruen som står i midtkonsollen rett atme hondbrekket det kan virke.ang servoen er jeg usikker,tipser deg om og spørre inne på http://www.mazda-ogn.org/index.php der inne er det mange med god erfaring med mazda. prosjekt tråd det er alltid artig og se gode gamle slitere bli fikset opp:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har strammet wiren vedsidenav brekket helt inn, så må nok åpne opp trommelen. Satser på at jeg og en kompis klarer det med 2 hjerner, hvis ikke har jeg kontakter jeg kan ringe etter, så satser på det går fint :) Har laget et inlegg på Mazda-ogn så håper på et bra svar på det derfra.

 

har også laget en aldri så liten prosjekttråd som jeg kommer til å oppdatere etterhvert som jeg jobber med den. håper på noe fornuftige tips og triks fra folk som leser den :P er helt ny på dette med prosjekttråder, men prøver no å få satt sammen noe!

 

Link til prosjektet; http://www.mazda-ogn.org/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=22257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har strammet wiren vedsidenav brekket helt inn, så må nok åpne opp trommelen. Satser på at jeg og en kompis klarer det med 2 hjerner, hvis ikke har jeg kontakter jeg kan ringe etter, så satser på det går fint :) Har laget et inlegg på Mazda-ogn så håper på et bra svar på det derfra.

 

har også laget en aldri så liten prosjekttråd som jeg kommer til å oppdatere etterhvert som jeg jobber med den. håper på noe fornuftige tips og triks fra folk som leser den :P er helt ny på dette med prosjekttråder, men prøver no å få satt sammen noe!

 

Link til prosjektet; http://www.mazda-ogn.org/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=22257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår