Gå til innhold

CD-SPILLER kjøpt i USA -

Ranger emnet


TropicX

Anbefalte innlegg

Forskjellen er som importøren sier. Raidoen scanner KUN på oddetall. Feks her i distriktet har vi NRK Mptre på 96,6. Dette vil radioen ikke få inn. En annen ting er at i statene bruker de ikke RDS (Radio data system) , så du får ingen info om hvilken kanal du lytter til. Europeeiske modeller er klargjort for DAB, amerikanske for XM , som vi ikke har i norge. Så med mindre du bare skal høre på cd , så hadde jeg ikke anbefalt en cdspiller fra statene. (Jeg har alpine 7998 fra statene. I norge heter den 7998R) Men så hører jeg aldri på radio heller....

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modellene jeg nevnte har full europeisk radio tuning. Din 7998 har kun oddetall så det stemmer. RDS brukes også i statene men veldig lite faktisk. Kenwood har en fin RDS spiller men ingen euro tuning og moddinga på den tok såpass mye tid at den slutta jeg å levere. Ingenting er bedre enn satelitt overføring av radio (XM), bruker det opplegget selv. DAB kjenner vi til på de største Pioneer spillerne, her kreves det jo at du kjøper DAB tuneren i tillegg for å kunne bruke det og da blir det en dyr spiller. Pioneer spillerne fra USA har også RDS klargjort, det er bare ikke aktivisert pga XM. Hva som skal til for å overlappe XM og kjøre RDS istedenfor har jeg ikke hatt tid til å studere enda. Men det kommer det også. Det er jo også muligheter å få dem inn fra andre land som har alt de europeiske har, da koster en 7500 Pioneer spiller rundt 1900 kroner + frakt og moms. Så mulighetene finnes for den som gidder å lete dem opp. Det samme gjelder jo andre merker.

 

 

Originally posted by CoaSlip

Forskjellen er som importøren sier. Raidoen scanner KUN på oddetall. Feks her i distriktet har vi NRK Mptre på 96,6. Dette vil radioen ikke få inn. En annen ting er at i statene bruker de ikke RDS (Radio data system) , så du får ingen info om hvilken kanal du lytter til. Europeeiske modeller er klargjort for DAB, amerikanske for XM , som vi ikke har i norge. Så med mindre du bare skal høre på cd , så hadde jeg ikke anbefalt en cdspiller fra statene. (Jeg har alpine 7998 fra statene. I norge heter den 7998R) Men så hører jeg aldri på radio heller....

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har da fått den RF cd spilleren fra USA. Problemet var det at den bare scannet i oddetall. Så det var litt kjedlig. så spørsmålet er om jeg skal ha den spilleren, eller kjøpe en i Norge.. Er det mulighet for å få spilleren til å scanne partall? Noen som vet noen som kan det o.l.???

 

-TropicX-

PROSJEKT PASSAT1
PROSJEKT A4 XXLINE gamle bilen

NÅ ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TropicX

Har da fått den RF cd spilleren fra USA. Problemet var det at den bare scannet i oddetall. Så det var litt kjedlig. så spørsmålet er om jeg skal ha den spilleren, eller kjøpe en i Norge.. Er det mulighet for å få spilleren til å scanne partall? Noen som vet noen som kan det o.l.???

 

-TropicX-

 

Hvilken RF modell er det? På de fleste kan du stille om til europeisk FM-tuning på setup-menyen. Du kommer vel inn på setup'en ved å holde inne volumknappen et par sekunder, hvis jeg ikke husker feil.

http://www.carzonic.no/ - Bilstereo til fornuftige priser!

- MB 190E 2.3-16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CossieMerc

 

Hvilken RF modell er det? På de fleste kan du stille om til europeisk FM-tuning på setup-menyen. Du kommer vel inn på setup'en ved å holde inne volumknappen et par sekunder, hvis jeg ikke husker feil.

 

Takk for opplysningen! dette fungerte utmerket! Nå har jeg fått inn de radio kanalene jeg trenger! :D :D :D

 

(det er synd dette ikke er kjent for de fleste som har muligheter til å få kjøpt amerikanske spillere. Og at ikke Rockford Fosgate USA ikke ga meg riktig info.. :( )

PROSJEKT PASSAT1
PROSJEKT A4 XXLINE gamle bilen

NÅ ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår