dj-m Skrevet Mai 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 som tittel sier , hva er det jeg skal se etter på disse bilene? Siter Mercedes 190e 1991 sportline Opel Omega 2,0 16v 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Mai 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 Spør om: 1. kamføler/veivføler/tomgangsregulatoren/coil er byttet. (disse ryker titt og ofte på disse). 2. Sjekk rust nederst på dører, og kanalene. 3. Sjekk om frontlyktene er slitne, fra innsiden. 4. Spør om topppakningen har gått noen gang. (Min gikk noen uker etter kjøp, vanlig kjøring). Dette er standardfeilen med mange omegaer. Jeg har en 2.0L 16v stasjonsvogn, 1997 modell. Jeg har byttet og fikset alt ovenfor, og sett at alt ovenfor er veldig vanlig på Omega B1. Min hadde minimalt med rust pga den var kjørt et sted de ikke salter, men har kommet fort etter at jeg har begynt å kjøre med den på vanlige norske vinterveier med salt. Sjekk også midtarmlene, om det er mye luft under "skinnet", hender med mange at det blir en boble der. Ellers er det ikke så mye standard greier jeg vet om. Som sagt, gjelder alt jeg har nevnt med motor osv 2.0 literen. Vet ikke hvordan det er med dieselmotorene, og 2.5, 3.0 osv.. Bilbruker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj-m Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 det er snakk om en 2.0 16v 96modell stv , skal dra å se på den i kveld jeg Siter Mercedes 190e 1991 sportline Opel Omega 2,0 16v 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg