ranor Skrevet April 22, 2011 Rapporter Share Skrevet April 22, 2011 Hei. Vurdere å setter inn et skikkelig anlegg i en ford fiesta, men er en skjelden gang avhengig av den lille bagasjeplassen som er, og lurer på om det er noen som har en god ide til en slags "hurtigkobling" for anlegget? Tenker noe sånt som at jeg har en slags "stikkkontakt" å bare trekke ut, åsså kan man løfte ut subkasse med forsterker og alt i en vending. Utfordringen slik jeg ser det er strømkablene som må ha noe tykkelse, og derfor må "kontakten" sikker også ha en viss dimensjon? et alternaltiv er jo også ha å ha forsterkeren fastmontert i bilen, og bare ha en kontakt på sub'kassa, men med den begrensede plassen i bilen er det beste om jeg kan ta ut forsterkeren også tror jeg, om ikke noen har en god ide til alternaltiv plass å ha forsterkeren? Noen synspunkter på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet April 23, 2011 Rapporter Share Skrevet April 23, 2011 sett i en stikkkontakt? :D Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 23, 2011 Rapporter Share Skrevet April 23, 2011 Litt av en stikkontakt du må ha da, for å klare 80A strømtrekk. Det finnes, men de er ganske store, dyre og upraktiske. Jeg ville absolutt fastmontert forsterkeren i bilen, da har du bare høyttalerledningene å koble ut hvis det blir nødvendig. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 23, 2011 Rapporter Share Skrevet April 23, 2011 Hvor stort anlegg skal du ha? Ett alternativ er jo en stikkontakt beregnet på 12V anlegg(der den ene pinnen er tjukkere). Ett alternativ er en slik kontakt som man bruker som hurtigkobling på f.eks. startkabler på bergingsbiler. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet April 23, 2011 Rapporter Share Skrevet April 23, 2011 Alternativt bytte ut den knøttlille bilen med en stv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimafro Skrevet April 23, 2011 Rapporter Share Skrevet April 23, 2011 hei.vet at man får kjøpt "hurtig koblinger" til 50 og 70mm2 sikkert til mindre å.var borti en side for noen mnd siden,men finner den selvfølgelig ikke igjen.typisk.vi har sånne til trucken på jobben,når jeg skal lade den opp.utrolig kjekt egentlig,men di er dyre.kosta vel 800kr stk tror jeg.men er jo bare å feste forsterker på kassa og skru av og teipe eller feste forsterkeren på en god plass i bilen og bare å ta av pluss og minus på forsterkeren ;) mvh kim Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg