Gå til innhold

Airbagsensor og setevarmer i førersetet

Ranger emnet


krt_

Anbefalte innlegg

Har et problem med at varsellampen for airbag lyser konstant og setevarmeren på førersiden fungerer ikke.

 

Sånn rent logisk skulle man tro at disse to problemene hang sammen siden jeg har en aribagsensor under setet som har kabel som henger sammen med kabelen til setevarmeren.

 

Noen som har vært borti samme problem, eller har tips til feilsøking? Har sterk tro på at kabelen til setet har brudd men er jo umulig å måle seg fram når man ikke ser koblingene eller vet hvordan komponent de går til...

 

 

Noen tips?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært borti, bare anmoder om litt forsiktighet ved måling på airbag. Et ohm meter sender ut en liten spenning, det går bra i 999 av 1000 tilfeller men...

 

hehe ja vet, har ikke målt noe på den ennå, siden jeg ikke vet helt nøyaktig hvor kablene går. :-)

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det rett ut, om du ikke ser noen feil rett under setet, så ville jeg ikke satset på at de har mye med hverandre å gjøre, Airbag deler ingen ledninger med andre elektriske ting.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det rett ut, om du ikke ser noen feil rett under setet, så ville jeg ikke satset på at de har mye med hverandre å gjøre, Airbag deler ingen ledninger med andre elektriske ting.

 

Helt eni! Det jeg mente var at alle ledningene som går opp i setet henger sammen, da må de til airbagen ligge sammen med de til varmeren.

 

Har vært ute å undersøkt, tror faktisk det ikke er noen sensor der, alle fall så ser jeg den ikke.. Finner kontrollenheten til varmeren del :9442947 men ingen ting til airbagen. Ser flere ledninger inn men ingen tydelig sensor. Har også et 12v uttak som går ingen steder.

 

Har ikke målt på den kontrollenheten da jeg trodde dette var airbagsensoren :P

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbag ledningen er oransje eller har en oransje strømpe rundt seg. Beste er vel å stikke på et versksted som kan koble til diagnose utstyr for å sjekke problemet. Eller gjøre som meg; å kjøpe Volvo Vida diagnoseprogram med kabel på ebay for 2000kr ;) Veldig fint program som har alle tegnginger osv over bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbag ledningen er oransje eller har en oransje strømpe rundt seg. Beste er vel å stikke på et versksted som kan koble til diagnose utstyr for å sjekke problemet. Eller gjøre som meg; å kjøpe Volvo Vida diagnoseprogram med kabel på ebay for 2000kr ;) Veldig fint program som har alle tegnginger osv over bilen.

 

Jah, innså at det blir en tur innom verkstedet da jeg målte punktene på den kontrollenheten og kontrollampa til motoren kom på.....

 

Vet ikke om det er vits å kjøpe sånn diagnoseprogram, tviler på at det blir mye brukt. MEN 2000kr er vel rundt 2 timer på verkstedet :P

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår