Gå til innhold

bilen fusker ved lavt turtall

Ranger emnet


_urk_

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ny på forumet og ny eier av en 97mod 406 sedan Peugeot.

Den virker fint med untak av en ting. Som overskrifta sier så fusker/hakker den litt ved lavt turtall.

Straks den får litt turtall så går den som ei klokke.

den går også fint på tomgang.

 

Noen her som har vært borti noe sånt tidligere ?

Må si jeg har null peiling på peugeot så viss noen kan gi meg en pekepinn på hvilke feil som mest sannsynligvis er årsaken (eller viss dette er noe som er gjennganger for modellen) hadde jeg satt pris på tips.

Endret av _urk_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 11 months later...
  • 1 month later...

Bilen tok kveld her om dagen, fusket på tomgang også "kveltes" på tomgang eller hvilket som helst gir når man bare rullet... Bilen er på verksted no og etter litt leiting fant dei en sensor fram ved (hjullager) en plass.. Husker ikke helt navnet, men denne kontrollerer drivstoff tilførselen/innsprøytningen m. mer og kan vesentlig lage mye problemer ved tenning / tomgang o.l..

Faren med slike problem er at man lar det være, og problemet blir et stort problem, slik de endte hos meg iallefall... Sensoren er nå bestilt inn, og byttes snarest.. Satser på dette fikser problemet..

 

Sørg for at pluggene/sensorene ved motoren er ikke skitne osv... Har dei fått olje eller liknende kan dette føre til feil som slår ut på det elektroniske og tuller med motoren. (om motoren svetter litt olje ved toppakningen/ i området kan de muligens ha komt på "pluggene"/sensorene noe som skaper problemer.. Skjekk batteri-polene for eiring osv, skit.. Spesielt batteriet kan føre til mye "småproblemer" om dette ikke er helt på topp..

 

Er desverre ikke noe flink på dette området, men håper noen av punktene kan hjelpe. Ettersom mye av bilen er elektronisk styrt kan batteriet skape uttalige problemer på diverse komponenter som egentlig er helt friske.. (Ta en titt også på jordingen!) Så prøv å skjekk / rens batteriet - pluggene/sensorene i første omgang.. Var bare et par tips jeg fekk fra verkstedet, og noe som har hjulpet meg også :) Beklager for "dårlig" kompetanse.

Endret av a1eks94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår