Gå til innhold

Tips til nytt anlegg

Ranger emnet


Hildonen

Anbefalte innlegg

Hei. Skal kjøpe et nytt anlegg i juni men er usikker på hvilket, Har et budsjett på 13.000.

 

Har sett på kicker l7. Mtx Thunder 6000 men klarer ikke og besteme meg, Må være litt trøkk i de:tannløs:

 

Har en grei cd spiller så trenger ikke og kjøpe ny, men trenger da 2 "12 suber og en monoblokk,

 

Setter pris på tips :thumb

 

Skal ha det i en Mazda 3 hatchback

Endret av Hildonen

Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86

 

Mazda 3 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan sterkt anbefale kicker l7!! :D har ein singel l7 12" i kombinasjon med ein dynabel bf7501 og ein 5farad kondensator. Må sei meg MEGET fornøyd med dette oppsettet :) Det fine med 12" l7'n er at den kan spille bass som ein 15", stortrommer og djupere bass, og like rask tekno bass som ein vanlig 12" :) ein kan nesten kalle det ein hybrid :D

 

Det det kommer litt ann på er om du har ope eller lukka bagasjerom. Sjølv har eg lukka og open kasse, noe som gjer at subben "ikkje får nok luft" heldigvis er det ofte bare meg eller ein til så eg kan ligge ned setene og gi subben meir luft :D

 

Kan desverre ikkje sei noko om open kasse VS lukka, meir enn at open skaper finare drag mens lukka er raskare. har planer om å bygge lukka kasse for å sjå forskjellen, eller ivertfall bygge ny kasse med bassrefleks røret bakover for å få lyden fram ;)

 

Kom med detaljer om kva bil du skal bygge anlegg i :)

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki! da vil eg anbefale l7 i open kasse med ein god forsterker og kondensator, havner vell på ein 11-12 000 :)

 

Kicker l7, 12" 2ohm

Dynabel BF7501

Stinger 5 farad kondensator

 

i tillegg til dette kommer da kabler og sikringsholder,

 

anbefalt kabel: 30mm-50mm

Sikring : 200amp

 

Mvh Birger :)

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DD Audio og Focus Acoustics gruser Kicker ned i støvlene.

 

litt annen prisklasse? altså, elemente ligger vell ca samme i pris men du må jo doble forsterker krave, så med mindre du da går for ein skitt forsterkar har du sprengt budsjette..?

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kondis er helt unødvendig.kjøp deg heller et godt batteri istedefor.hvorfor kicker?gå heller for digital designs eller ground zero,men f eks en dynabel monoblokk.har du et godt front sett?mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicker er søppel med mindre du driter i hvordan det låter, og bare vil ha masse bråk. Skal du ha en så stor forsterker som BF7501, så trenger du mere strøm, og det får du IKKE med en kondensator så det blir bare å kaste bort penger.

 

Skal du ha skikkelig trøkk i bilen din, så kjøper du 2stk Digital Designs DD2512 12'' (2x4ohm) og en Dynabel BF4501 forsterker, evt 1stk Digital Designs DD2515 15'' (2x2ohm) og en BF4501.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DD er ikke et dumt valg. kicker er for de som vil ha mye bråk og ulyd, vil du ha noe som spiller musikk og ikke bare lyder er det greit og velge annet. og ikke hør for mye på Wrijey, der stod det mye rart som var litt på jordet. kan henge med på ground zero og, har det selv i bilen.

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår