Eikaas93 Skrevet Mars 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2011 Hei! jeg eier en Audi A3 1999mod med manuell 5-trinns girkasse og 1,8T motor med 150hk som nå er gått 194 000km. jeg ønsker nå å chippe bilen min, men vet ikke hvilke chip som er best for bilen min. Har hørt at det ikke er lurt og installere dumpventil, uansett om jeg liker dette :( Dumpventil er ikkje bra på 1.8t. me har luftmengdemåler som måler lufta som turboen suger inn og det blir tilsatt rett mengde bensin i forhold til den lufta som blir målt. ein dumpventil slepper ut noe av den lufta og dette merker ikkje computeren og du får meir bensin i forhold til luft, det er ikkje bra. resirkulerende ventil sammen med luftfilter er det rette, då slepp du problemer. med eit åpent filter høyrer du sugelyden frå turbo og du får ganske grei "dump" lyd av ventilen. dersom du chipper så er det anbefalt og bytte resirk ventilen, da den ikkje holder trykk over 1 bar. med chip så lader du fra1-1.3 bar alt etter hvilken chip det er. originalt ladetrykk er 0.5-0.6 bar. chip gir ca 190+ hk min a3 1.8t bruker ca 0.65 på langkjøring og ca 1l på blandet (gasser på litt her og der). det er med ca 210-230 hk i motoren. er det noe mer jeg bør tenke på? Tåler bilen min det med alt originalt utstyr? må jeg melde fra til staten? Hadde vert bra med linker til eventuelt resikventil resikfilter chip effektanlegg Tusen takk :) Vet at mange av dere tenker...ahh. google er din beste venn og sånt, men jeg er ikke så god på dette, så hjelp hadde vært bra! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ejhoi Skrevet Mars 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2011 Leverer bilen din hos VAG parts Lübeck hvis du skal likevel til Tyskland. ikke lang fra Kiel. Ta ferje til Kiel fra Oslo:) Han hos VAG Parts Lübeck er spesialisert på 1,8T 5V motor. Kjempefornøyd med motoren min:) Rimelig i forhold til i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jelpoole Skrevet April 4, 2011 Rapporter Share Skrevet April 4, 2011 Gratulerer med ny bil ;) Hvis du skal gjøre det i Norge kan du jo bruke enten Autopower.no eller BSR... Min er chippa i Kristiansand, men vet ikke hvilket firma da det var forrige eier som gjorde dette. Jeg har største Forge resirk ventilen og det er ikke resirkfilter som skal byttes(det finnes ikke :P ) det er luftfilter. Jeg her et GREEN innsatsfilter uten olje fordi oljen kan ødelegge luftmengdemålerern din. Alle K&N sine filter er Oljebasert så styr unna disse ;) Du kan ha et kon filter på så lenge de altså ikke er oljebasert ;) Jeg har 200hk i motoren nå(målt) og er meget fornøyd ;) Hvis bilen er kjøpt ny i Norge er det gratis å øke effekten, men hvis den har vært i landet i under 10 år koster det deg nesten 40k hvis du sier ifra til staten... en skikkelig goodies sjappe er Awsome GTi Siter [-]00 Audi A3 1,8T Quattro [-]96 Subaru Impreza 2,0GL [-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport [x]01 Toyota Yaris 1,0 [x]86 BMW E30 316 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet April 5, 2011 Rapporter Share Skrevet April 5, 2011 Jepp, gå for Autopwer sin CTC-tuning eller BSR sin ppc-tuning. Autopower solgte tidligere BSR sin ppc-tuning, men har nå laget sin egen. Dette er ikke det samme som "powerbox", men fungerer på lik måte som chiptuning. Fordelen er at du selv trimmer bilen i løpet av 4-5 minutter via diagnosekontakten. Originalprogrammet blir lagret, slik at du like enkelt kan stille tilbake til originalt. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi19 Skrevet August 17, 2011 Rapporter Share Skrevet August 17, 2011 Jeg har en Audi A3 1.9 TDI 105HK som jeg tenker på å chippe med lurer på noen ting rundt dette. Leste litt rundt på BSR sine hjemmesider der jeg fant denne artikkelen fra Gatebil: http://www.bsr-tuning.no/om/derfor-kan-ikke-staten-ta-deg/ . Og skjønte ikke helt åssen det regnestykket rundt chiptuning fungerte. Altså hvis jeg velger BSR sin chiptuning(denne: http://www.bsr-tuning.no/produkter/t1182/ ) så øker den effekten til rundt 135 HK, hvor mye vil det koste i økte avgifter å registrere den for den nye effekten?(har en 2008 modell) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.