|Anders| Skrevet Mars 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2011 Heisann! jeg var ute å kjørte her før helgen, da plutselig ladelampa i dashbordet begynte å lyse.. hovedlysene, varmeapparatet og alt begynte å bli dårlig. Jeg var ett stykke hjemmefra så jeg bare holdt køla hjemover.. da den PLUTSELIG bare daua helt av.. også stoppa den. Etter dette skjer det ingen verdens ting når jeg vrir om nøkkelen. Trodde først det var børstene i dynamoen som hadde gått, men de var like hele.. Noen som har erfart dette selv, eller kan tro hva som er galt? : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Mars 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2011 Heisann! jeg var ute å kjørte her før helgen, da plutselig ladelampa i dashbordet begynte å lyse.. hovedlysene, varmeapparatet og alt begynte å bli dårlig. Jeg var ett stykke hjemmefra så jeg bare holdt køla hjemover.. da den PLUTSELIG bare daua helt av.. også stoppa den. Etter dette skjer det ingen verdens ting når jeg vrir om nøkkelen. Trodde først det var børstene i dynamoen som hadde gått, men de var like hele.. Noen som har erfart dette selv, eller kan tro hva som er galt? : ) Jepp dette er multistikk kontakten din bak tenningslåsen, enkelt og greit sagt er at den er brent. Du har vel kanskje lukta litt svidd av og til? Men er ganske so sikker på at det er den. Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Anders| Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 Nå har jeg prøvd å bytte: - Dynamo m/børster - Coil - Coil ledning -Fordelerlokk - Hjerne/motorstyring Og enda jeg har prøvd andre coiler, nytt fordelerlokk osv.. så gir den ikke fra seg en gnist engang.. motoren går rundt, men tenner ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Mars 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 Nå har jeg prøvd å bytte:- Dynamo m/børster - Coil - Coil ledning -Fordelerlokk - Hjerne/motorstyring Og enda jeg har prøvd andre coiler, nytt fordelerlokk osv.. så gir den ikke fra seg en gnist engang.. motoren går rundt, men tenner ikke. Men hadde han prøvd da eg sa??? prøv da du! so skal du sjå den fyrer... Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Anders| Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 Rett og slett bytte tenningslåsen? Veit min far hadde det samme problemet med en Taunus 2.0L OHC han hadde, og det var tenningslåsen,, etter han bytta den fyra den som F! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Mars 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 kanskje tenningslås og kanskje ikkje vist det ikkje er den so er det den hurtikoblinga til den 15 centi lendings lengde unna er sikkert grilla tvers igjøna. har hatt noke tull med dissa. Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 fått da te? Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Anders| Skrevet Mars 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 Ingen respons på gnist etter alt det jeg ramset opp som jeg har bytta.. mangler fortsatt gnist.. den får bensin, men tenner ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdafiksn Skrevet Mars 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2011 gud hjelpes, prøv no da eg har sagt til deg då! Siter 1986 Ford Sierra 2l sugetrimma 1979 Chevrolet Malibu Classic V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Anders| Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2011 Fått fiksa feilen nå.. Var motorstyringsboksen som hadde tatt kvelden. Nå må jeg mest sannsynelig skifte ventilløftere.. klakker ganske så godt i den fortiden, LITT for mye for å si det slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2011 Justere ventiler heter det. Finn data på motoren, der står det data på kald motor. Kjør motor varm, og juster dem .05 trangere enn anvist, start opp motor uten toppdeksel og hør etter tikking, juster litt mere der den tikker, blir de for trange så blir den tungstarta varm. Kikk også over at oljedysene spruter bra på kammen, gjør de ikke det så slites kammen fort. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.