Bruners Skrevet September 18, 2002 Rapporter Share Skrevet September 18, 2002 Jeg har problemer med at varsel lyset for bremsene blinker konstant selv om jeg veit at bremsene er helt topp, det hender av og til at lyset stopper og da begynner det tikke bak speedmeteret en plass... Veit om en kar som har samme problemet.. Noen som har hatt samme feilen og fått den fikset??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet September 18, 2002 Rapporter Share Skrevet September 18, 2002 Originally posted by Bruners Jeg har problemer med at varsel lyset for bremsene blinker konstant selv om jeg veit at bremsene er helt topp, det hender av og til at lyset stopper og da begynner det tikke bak speedmeteret en plass... Veit om en kar som har samme problemet.. Noen som har hatt samme feilen og fått den fikset??? Slitekant på bremseskivene? Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruners Skrevet September 18, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2002 Jeg veit at bremseskivene eller klossene ikke har noen form for slitasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 18, 2002 Rapporter Share Skrevet September 18, 2002 Lite bremsevæske eller lekkasje da? Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet September 18, 2002 Rapporter Share Skrevet September 18, 2002 Hvis lyset er rødt så er det pga lite hydraulikk væske. Fyll på beholderen med mineralsk olje, kjøp den på møller. Fyller du på feil olje ødelegger du hydr. systemet ibilen. Dette er det første jeg tenker på når du beskriver feilen. Det kan selfølgelig være noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruners Skrevet September 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2002 Bremseveske og alt annet som er "vanlige" feil er helt i orden. Men noe er det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet September 19, 2002 Rapporter Share Skrevet September 19, 2002 Er det 5-sylindret motor på bilen? I så fall er det hydraulisk trykkakkumulator i systemet. Denne mister "futten" etter 10-15 år, da vil hydraulikktrykket i systemet synke under minimumsgrensen hver gang du bremser. Hvis du har ABS vil du antakeligvis oppleve at bremsene blir skikkelig dårlige. Eneste måte å få gjort noe med det her på, er å bytte kule. Audi skal ha 6000,- for den, men det går an å bestille utenom og få den for ca. 2500,-. Det er Lemförder Metallwaren i Tyskland som lager de kulene, hvis man finner en distributør i Norge går sikkert an å få tak i en.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruners Skrevet September 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2002 <Er det 5-sylindret motor på bilen?> ja bremsene er ikke dårlige på noen måte etter mitt syn, ikke abs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet September 19, 2002 Rapporter Share Skrevet September 19, 2002 Stopp motoren og pump på bremsen.. er pedalen hard med en gang eller blir det etter under 10 pump, er akkumulatoren defekt.. med en ny akkumulator skal det gå an å pumpe bremsen 30-40 ganger før den blir hard.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruners Skrevet September 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2002 Akkumulatoren ble byttet og alt av bremser ble sjekket for rundt om ett halvt år siden og feilen var der fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet September 19, 2002 Rapporter Share Skrevet September 19, 2002 Originally posted by Bruners Akkumulatoren ble byttet og alt av bremser ble sjekket for rundt om ett halvt år siden og feilen var der fortsatt. Vet ikke om det er så intressant lenger da, men www.ais.no har iaf Lemförder. :) Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet September 19, 2002 Rapporter Share Skrevet September 19, 2002 Takker! Sendte en mail dit, håper de svarer på mail.. Jeg trenger nemlig ny akkumulator til 200'en min, så.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg