Gå til innhold

Punktert hjul, felgen har kuttet det opp..?

Ranger emnet


caroline85

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Klarte å punktere i går, men jeg skjønner ikke hvordan. Skulle hente ei venninne en 5minutters kjøretur unna, og merket ingenting da. Ventet i et par minutter og kjørte tilbake. Etter ca 300 meters kjøring hørte jeg en rar lyd fra hjulet, og trodde det var noe snø som hadde satt seg fast. Denne lyden ble verre, og en mann hoier etter meg for å fortelle at jeg har punktert. Det kom aldri noe smell, det skjedde gradvis og jeg er helt sikker på at jeg ikke kjørte over verken glass eller spiker.

 

Jeg fikk stoppa bilen, og nederst var dekket nærmest krøllete, over var det tilnærmet normalt. Bortsett fra en ca 10 cm lang, helt rett stripe, som gikk som en stråle ut fra midten av hjulet liksom. Litt vanskelig å forklare når jeg ikke har noe å tegne med.. Det var også 2 andre slike kutt, men de var ikke like store. Jeg var helt sikker på at noen hadde kutta opp hjulet, siden kuttet var så jevnt. Vikingmannen mente at jeg hadde kjørt langt (?) på dekket, for det var veldig ødelagt.

 

Mannen på verkstedet mener at det er felgen som har kutta opp hjulet slik, men jeg får ikke helt det til å stemme. Felgen følger vel hjulet slik at hvis den skulle laget kutt ville kuttet fulgt hjulet rundt og ikke pekt rett opp liksom?

 

Noen som har mer peiling enn meg på slikt? Syns det er ganske greit å vite om det er noen som har kuttet opp eller ikke, for i såfall bør jeg passe litt bedre på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe felgen har kuttet opp dekket da felgen ikke har skarpe kanter og er laget for at dekket skal sitte på. Har du bilde? Tror heller på at du har kjørt på noe som har kuttet opp dekket. Gjorde dette selv i høst. Vegvesenet hadde tydeligvis vært å tatt ned et skilt som hadde vært påkjørt. Dermed stod det igjen 5cm stålrør opp fra asfalten med en skarp kant. Kjørte inn i denne da jeg parkerte bilen og vips var det en 20cm lang flenge i dekket.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår