tnrfd Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Kan jeg få problemer ved eu kontroll fordi jeg fjernet EGR systemet på B230K motoren min? Er det i det hele tatt noe vits å plugge igjen systemet? Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Egr systemet har virkning ved delgass og det er da du merker minst til det. Jeg tror ikke det er noen vits i å plugge igjen dette systemet. Ved en eu kontroll så er det ikke sikkert bilen tilfredstiller avgasskravene med igjenplugget egr system. Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Ikke noe problem å fjerne egr-systemet! Jeg byttet ut forgasseren på K-motor i en 740 og satte på vanlig pierburg 175CDUS forgasser. Sklei rett igjennom eu-kontrollen med perfekt avgass!! I det hullet som blir i eksosen kan du dra til en maskinforretning og kjøpe en løse, passende kulelager-kule. Kapp av egr-røret og bruk koblingen fra den til å skru kula mot hullet i eksosen. Blir potta tett! Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Februar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Kjøpte propper fra Volvo som var beregnet til dette jeg. Pelte vekk alt som har med egr systemet å gjøre og så tettet jeg igjen hullet i innsuget med noe hjemme mekka greier. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Kan jeg bare få spørre hva EGR systemet er? Har en sånn motor selv serru! Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 EGR = Exhaust Gas Recycling. Fører en liten del av eksosen til bake til innsuget for å få en renere avgass. En del vil koble vekk systemet for de mener det stjeler mye effekt, men det er opperativt bare ved delgass og da trenger man ikke å utnytte effekten maks Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Februar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 EGR systemet er noen slanger og en ventil som går mellom eksos og innsugsmanifoilen. Ventilen slipper litt eksos inn i innsuget igjen slik at avgassene blir lavere. Volvo selger plugger til å tette igjen systemet. Er sikkert ikke noe bra for motorens ytelse når systemet blir gammelt og halveis tett. Originally posted by Estrewes Kan jeg bare få spørre hva EGR systemet er? Har en sånn motor selv serru! Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Februar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Ettersom årene går funker sikkert denne ventilen dårligere da. Slipper kanskje igjennom litt eksos hele tiden. Det kan vel umulig være bra for effekten til motoren? Tettet igjen systemet på motoren min som har gått 260k og synes den ble litt kvikkere, men det er sikkert bare innbilning..hehe Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Okey, Takker for raske svar. Kjekt å vite. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg