Gå til innhold

kan noen slette denne da jeg har lagd ny tråd på omega forumet

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg inn en omega for et par uker siden, En Opel omega 2.5 V6 24v CD Manuel,sperre, alt utstyr.

 

Kjøpte bilen med defekt clutsj og mangel lapp, og avskiltet,

 

Bilen hadde da stått i noen måneder. Men motor startet gikk som den skulle. Det jeg ble mest overasket over, alt el greier funket inni bilen, El solgardninen i bakvindu, varme i alle setene, el takluka, el vinduene. Og kjørecomputern. :)!!! Jippi, Stygg rust på begge bakdørene. Ellers bare overflate, så veldigt bra ut ellers for rust.

 

Et bilde fra når jeg hentet den.

 

DSC_0109.jpg

 

DSC_0108.jpg

 

Plan

 

Blir da et mini prosjekt dette,

Bytte clutsj, repare brekket. bytte knekte fjæra bak ( Få den eu ok )

tenkte en hellakering, ( muligens bytte til en 3.0l motor ) Steinmetz kitt, og noen kule felger,senk ( skal bli en kul bruksbil i noen år tenkte jeg )

Endret av Sæther Racing

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk den endlig til jobben, Kjøpte inn et clutsj. kitt, Ut med girkassa, ( Demonterte eksosen og sefølgeligt røyk 3 av 4 boltene til eksosen ) HELVETE!

 

DSC_0114.jpg

 

Gamle lammelen ,trykkplata og utløserlagret, ( Godt brukt )

 

DSC_0115.jpg

 

Slik gjør man med utgående bolter, kapper vekk , lager hul og settern inn gjennomgående bolt med mutter og spreng skive, ( klarte faktisk og sette inn en låsemutter) dum dum, smelter jo selføgeligt, så elsosen lekker nå. Så må bare opp med den igjen og smelle på en sprengskive

 

DSC_0118.jpg?t=1297361898

DSC_0112.jpg

 

Inn med ny Clutsj

 

DSC_0111.jpg

 

 

Så da fungerte bilen, meget bra. Kjørte bilen et par dager med prøveskilt, så begynnte den og gå på 5 sylindre og da kjente jeg at jeg ble lei og ekosene tikket og hadde seg,,, så da kjørte jeg den inn i bakgården i vente på arbeids lyst.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er litt hendig er omega et godt valg, men har du 10 tommel totter synes jeg du skal holde deg unna. Dette er vel min 10 omega, har jo en til fra før og. Som sagt før ,alle biler ruster (TRO MEG) Bare omega er enda en usklydig opel som har blitt eid av sauhuer en stund og stått med salt og aldrig vasket. Da ruster en bil , som omegan, etter hva jeg har sett synes jeg ikke opel omga er så mye værre en annet. Kommer helt ann på hvordan de har blitt pleid gjennom årene.

 

Feil 2.5 V6. Oljekjølern er en svakhet på de tidligste modelene, toppdeksler pakninger, forsjellige følere på motoren eksp. ( Veivføler og bankeføler ) registreim har intervall på 60 000km, Greit og ikke kjøre alt for lenge over dette. aldrig ryket for meg, men men,

 

Ja vil si at bilen er veldig driftsikker, bare man bruker huet. Omega b begynner og dra på årene så greit og sjekke væsker osv, før man legger ut på tur, MEN en ting som er vanskligt og slå omega b på er Kjørekomfor, jeg slapper av 100% når jeg kjører disse bilene, derfor også jeg har lyst og kvitte meg med bmw. Den slapper jeg ikke av i.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår