Actros 8x8 Skrevet Februar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2011 BMW har jo twim scroll. Det er to turboar som arbeidar om kvarandre. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2011 BMW har jo twim scroll. Det er to turboar som arbeidar om kvarandre. Nei. Twinscroll betegner inngangen på turbinhuset som er delt opp slik at eksospulsene går i rett rekkefølge inn i turboen.Noe som resulterer i raskere oppspoling. ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Februar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2011 Det dere påstår er bi-turbo, heter tostegs turboaggregat, og er blitt endel brukt på nyere små lastebiler, der de bruker mindre motorer, med større effektuttak for å øke nyttelasten. der er det to turboer, av to forskjelige størrelser... den minste lader tidlig og gir ladetrykk allerede på lave turtall, samtidig så gir den hjelp til spoolup på den store turboen slik at den tar over lettere når motoren trenger det. det var iallefall kort sagt slik jeg fikk forklart det på et kurs for noen år siden og på spørsmålet om hvordan det er å bruke twinturbo på rekkesekser, selvfølgelig går det. man lager til to manifolder, og monterer to turboer med lik karakterestikk, og knekker man utfordringen med å få de til å gå likt så vil jeg tro man får en bil der man har ladetrykk tidlig, men som likevel har luft nok til større effektuttak... om det blir bedre en en singelturbo kan jeg ikke svare på.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2011 Tostegs turboaggregat (1 overtar der det andre slutter) er det som kalles sekvensiell, og når de mater likt er det parallelt. ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2011 Vi skal ikke diskutere compound også... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Februar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2011 med mindre du deler opp eksos manifoilen. så får du ikke plass til 2 turboer... Er flere som gjør det da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Februar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 javel.. får faen meg dokke bedre vitere svare då!! ska holde kjeft eg å bare skrive på min egen tråd! Forbanna mangen så tror de vett alt her inne, men sikert ingen så har bygd noe sjøl eller lagt noe særlig penger i bilene sine.. Eg har hatt, 13/14 biler på et år .. Så vett nok ka dt e å legge penger i bil... faen altså... drittunger me wikipedia Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 javel.. får faen meg dokke bedre vitere svare då!! ska holde kjeft eg å bare skrive på min egen tråd! Forbanna mangen så tror de vett alt her inne, men sikert ingen så har bygd noe sjøl eller lagt noe særlig penger i bilene sine.. Eg har hatt, 13/14 biler på et år .. Så vett nok ka dt e å legge penger i bil... faen altså... drittunger me wikipedia Hehehe, roe seg ned nå og skriv på norsk. ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Februar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 ja.... Denne o skreiv eg når eg va full, sååååh huske ikkje at eg har skreve det :P Men når eg lese det, så e eg vel ganske enige i den "fulle meg" på dette punktet selv om eg burde skreve det på en annen måte. :) men får beklage her o.. :( Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Februar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 Ergo skulle S4 biturbo hett S4 twin-turbo? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2011 Nei, bi betyr 2, Twin betyr to like, 2 betyr ikke at de må være forskjellige. Men betegnelsene blir nok brukt litt om hverandre. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2011 Såpass bra som nyere turboer har blitt er det svært lite fordeler med å bruke 2 350hk-ratede turboer på en rekkemotor istedet for en god 700-hk en.. rørdragninger og det å måtte ha to av en hel haug greier gjør det unødvendig komplisert og plasskrevende. På Supra f eks. blir det jo ballplass oppi der når det originale sekvensielle twin-systemet blir fjernet. På en V-motor så kan det jo være lettere å få inn to små, men det er lite fordeler med Twin om dagen.. En grei 700hk turbo med riktige rørgate-dimensjoner, skikkelig downpipe / eksos og en motor som er satt opp med riktige deler for å jobbe på lag med "storkar'n" så spooler den like fort og gir samme register som to små. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.