Oxygene Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Sitter å kjeder meg litt på skolen, leser igjennom gamle tråder osv. Jeg er spesielt glad i Saab 900 Classic, og er så heldig at jeg har en sånn en i ganske god stand. I høst var den på EU, og hadde et par feil, har bl.a bytta alle bremseskiver + klosser, sveisa litt i forstillingen, mangla varseltrekant?, Bytta reflektorer i hovedlyktene ( Som var kjempe stress )! Derfor vil jeg legge ut noen bilder jeg tok for å se det ektra godt etter en polering. Bilen hadde stått 1 år i garasjen, så jeg tok den fram og polerte den litt. Her er noen få bilder. Saab 900s 16v turbo Pusset hele bilen med poleringsmaskin, og bumpercare. Bumpercare fungerer helt sykt bra på alt av svart plast! Deilig å tenke på at polering pleier bilden veldig. Etter polering er det bare å mekke seg en grandis og vente 30m-1t. Deretter pusse med en poleringsfille. Da blir det blankt og fint! =) Satt bilen litt ute i regnet for å virkelig se hva polering gjør med bilen. Sånn skjer med vannet! Oxygene Siter Saab 900s Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lenepostei Skrevet Februar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2011 Utrolig fin bil! Har en lik bil selv, bare sedan. Har du hatt mange OG900? Det er bra du tar vare på den, fantastiske biler :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oxygene Skrevet September 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2011 Veldig synd Bilen står i garasjen urørt siden tidlig i sommer. Girkassen begynnte og lage veldig rare lyder i det jeg tråkker in clutchen og girer 1-2-3. 4 gir lager den ingen lyd. Noen som vet hva problemet kan være? Siter Saab 900s Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterg Skrevet Oktober 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Utløserlageret til clutchen, samme har skjedd på min ng 900 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oxygene Skrevet November 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2011 Er det dyrt og fikse? Siter Saab 900s Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Januar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2012 Har du noen oppdatering på bilen din? Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oxygene Skrevet Januar 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 Har du noen oppdatering på bilen din? Denne posten er jo nå 3 år gammel og bilen ble solgt i 2012 for en billig penge. Dette angrer jeg veldig på, hvorfor? For de i fremtiden som får samme problem med bilen sin og trur dette skylder girkassen, kan heller gjøre som jeg burde gjort og kjøpe en ny motorskrue for 20,- kr. Det viste jeg da i senere tid (selvfølgelig etter at jeg hadde solgt bilen) at det var det en motorskrue som hadde ryket. Når du gasser på vrenger motoren seg og girkassen løfter seg opp. Bilen cruiser nå i sitt beste velvære i Eggedal, Buskerud. Siter Saab 900s Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Januar 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 Morsomt å få svar på spørsmål i en tråd såpass gammel. Ja jeg har selv måttet sveise fremre motorfeste på den første og900'en da dette var løst. Hørtes ut som hele motoren skulle komme ut når jeg nappet på gassen. ;)Har selv avsluttet mitt forhold med Saab, men minnes mange morsomme turer med turbobilene jeg hadde. :) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg