Matsiboi Skrevet Januar 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2011 (endret) Hei! Har akkuratt kjøpt et brukt anlegg av søskenbarnet mitt. Er ganske grønn på temaet og har derfor litt spørsmål: - Bør jeg legge opp nye kabler i hele motorrommet? - Får med en, noen år gammel, Alpina-spiller. Skulle gjerne hatt ipod docking og USB i front. Jeg trenger 3 linjeutganger, men ikke integrert forsterker. Hva vil i dette tilfellet være forskjellen på en spiller til 1400,- og en til 3000,-? Og vil spilleren jeg har fått med være bedre (anlegget har vert brukt i konkuranse sammenheng)? - Frontsett består av et par 6,5" Audiobahn 200W RMS høytalere, som skal sitte i dørene fremme. Burde jeg gjør noen forberedelser først? Og trenger jeg noe mer av diskant, eller vil mellomtone dekke et såpass stort frekvensspekter at det ikke er nødvendig? - Suben er av merket US Blaster "og er et beist på 17kg", som forøvrig er all info jeg har om den (har ikke fått anlegget i hus enda). Er derfor ikke sikker på hvor stort volum jeg trenger på sub-kassa. Kan jeg på noen måte være safe på et antall liter? Og burde jeg gå for portet kasse? Planen er å ha plass til iallefall en gitar og en forsterkertopp. Tror det er 12", og det var sagt at jeg trenger 1200W monoblokk. - Han anbefalte meg å enten kjøpe ekstra batteri, eller en kondensator på 2-3f. Hva blir billigest i forhold til ytelse og kvalitet? Begrenset budsjett, desverre. - Vil orginal dynamo ha nok ladestrøm til å forsyne to batterier? Og hvordan kobler man ekstra batteri og kondensator? Og, kanskje viktigest av alt; hvor mye skal jeg prioritere batteri/kondensator? Blir mest sannsynelig spilt mest rock/metal i bilen min :) Har foresten ikke gått til innkjøp av bil enda, men kommer første månedene til å stå i en gammel Ford Taunus for så å stå i en Sierra når økonomien tilsier at jeg kan invistere (hardt å være mindreårig og musiker på siden), om det skal være av betydning :) Om noen kan svare på alt dette er jeg svært takknemmelig! På forhånd; takk! :D Endret Januar 14, 2011 av Matsiboi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimafro Skrevet Januar 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2011 hei.oppgradering i motor rommet er ikke dumt.kondis trenger du ikke.kjøp heller et optima gul topp.ligger på mellom 1500-2000kr.regner med at det er alpine høyttaler elementer du mener med framme.er dette coaxial eller hva er det.er det peak effekt eller rms effekt.jeg kan ikke huske at alpine har front sett med 200w rms selvom en kan kjøre det på noen elementer uten problemer sålenge en har en god forsterker.hadde vært mye lettere om en vet type front sett/coaxial/midbass .hva bass elementet heter.er mange us blaster bass elementer. hva slags budsjett har du? oeginal dynamo holder sålenge du ikke skal basse i flere timer i strekk.og blir vel ikke det værste strøm trekket du kommer til å få.tenker dynamoen din kommer til å ha det bra jeg.greit å bytte dynamo børster uansett ;) mvh kim Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matsiboi Skrevet Januar 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2011 Tusen takk for givende svar! Endret litt i førsteposten, når du nevnte det kom jeg på at jeg har skrevet feil. Spilleren er en Alpina CDA-9854R og frontsettet er et Audiobahn ACIS-62 :) Subelementet er jeg fortsatt ikke sikker på. Når det kommer til budsjett vil helst ha det så billig som mulig, for at det ikke skal gå alt for mye ut av kvalitet og ytelse :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg