xtazy92 Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Hei :) Jeg er ny her på forumet, og har et lite spm : ) Jeg skal sette inn en anlegg i bilen, en VW Bora 2003. Jeg har dette: JBL GT5-500C (forran) JBL GTO-508C (bak) 2 6*9 pinoeer 600w (hattehylle) 1 pioneer sub. (husker ikke watt) 1 Kicker 450.2 1 Kicker 650.4 en kondensator jeg ikke husker navnet på. og alle nødvendige kabler. Blir å brokoble subben mot to kanals forsterkeren. Tror dere dette blir greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Eg hadde droppa 6x9 i hattehylla. Du har jo meir enn nok høgtalere ellers. Er jo ikkje akkurat slik at du får bedre lyd med mange høgtalere rundt om i kupéen Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtazy92 Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Eg hadde droppa 6x9 i hattehylla.Du har jo meir enn nok høgtalere ellers. Er jo ikkje akkurat slik at du får bedre lyd med mange høgtalere rundt om i kupéen Skjønner hva du mener, men jeg prøvde å få plass til høytalerne i døra, men ser ikke ut til at de passer... så jeg vurdere å bytte dem inn i de to forsterkerne som står skrevet lenger opp, har bare bestilt de, de er ikke kommet enda. så da blir det at jeg dropper høytalerne i døra, og bare bruker 6x9 høytalerne på en forsterker, og brokobler subben.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Du skal vel selføgeligt bruke forsterker på høgtalerene framme. Du må ha kasse på 6x9 i hattehylla. Ellers blir lyden dårligt pga at dei blir påvirka av lufttreykket til suben. Prøv deg fram med delefilter til alle høgtalerene. Ca 80hz skal passe til alle høgtalerene. LPF (lavpassfilter) til sub. HPF (høgpassfilter) til høgtalerene framme og høgtalerene i hattehylla Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtazy92 Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Skal ikke bruke høytalerne i dørene, skal kjøre på bare 6x9 til å begynne med, om det ikke blir nok, blir jeg å kjøpe et sett med høytalere som jeg setter i døra forran, og ja, jeg blir å bruke forsterker til dette, kommer også til å ha filter til alt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg