Daydream Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Hei Bremser på min corolla 1996 henger forran til tider (altså ikke hele tiden), ofte etter køkjøring. Jeg har nylig (i sommer) byttet skiver og klosser. I høst/vinter har jeg byttet glidebolter. Er det noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre for å få dette til å slippe? Mvh :thumb Andreas Siter Mvh Andreas G Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daydream Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Tar gjerne imot svar :o) Siter Mvh Andreas G Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Mest sansynlig caliper som begynner å henge litt. Mulig du får denne billig på BilTema. Enkelt å bytte, så ingen grunn til å la være ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daydream Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 er det noe man enkelt kan overhale selv? Siter Mvh Andreas G Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Når caliper er gåen, er det langt lettere å bytte enn å reparere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet Januar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2011 Det *kan* også være at du har alt for mye bremsevæske i bremsevæske beholderen din... lokket er tett og når væsken blir varm og ekspanderer vil det oppstå trykk i systemet og bremsene legger seg på. At det er høyre foran som legger seg på mener jeg kan skyldes konstruksjon, slitasje osv. på bilen (et sted må jo bremsene legge seg på først dersom dette er feilen). Dette er heldigvis veldig lett å sjekke; bare å ta en titt på bremsevæske beholderen og se om den er over max-merket. Er det det er det bare å suge ut litt med en sprøyte e.l. (ikke bruk munnen til å suge ut bremsevæske med - bremsevæske er giftig). Uansett får du ha lykke til! mvh Movikong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Januar 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2011 sjekk bremseslangen din du, mulig den begynner å bli tett... enkelt å sjekke... pump på pedalen til bremsen henger på, og åpne luftenippelen, om bremsen slipper da er det slangen... tette slanger er et mye vanligere problem enn de fleste tror... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg