arild65 Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 Fikk telefon fra madammen i dag. hun hadde startet opp og latt bilen gå på tomgang for å tine litt is. Temp ca minus 10. Hun ble da oppmerksom på en oljedam under bilen. Åpnet panseret og fant ut at det kom ut en støtvis oljesprut på førersiden av blokka. Har ikke fått sett på dette selv, men om noen har tips til hvor jeg kan begynne å lete når jeg kommer hjem, ville jeg sette pris på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 Antageligvis tett veivhusventilasjon på bilen din. Det er ikke uvanlig på disse i streng kulde. Ellers så kan oljekjøleren ha sprekt. Det har jeg sett på de med 1.8turbo. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arild65 Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Da får jeg vel prøve å få tint den litt da, og kanskje bytte olje og filter også i samme rennet. Problemet er å finnet et varmt sted akkurat nå. Er det greit å kjøre et stykke om jeg letter på oljelokket, slik at det ikke bygger seg opp trykk i systemet? Kan kanskje få satt den inn et varmt sted, men da må jeg kjør et par mil. Alternativet er å vente til våren, og det er litt ugreit :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Da får jeg vel prøve å få tint den litt da, og kanskje bytte olje og filter også i samme rennet. Problemet er å finnet et varmt sted akkurat nå. Er det greit å kjøre et stykke om jeg letter på oljelokket, slik at det ikke bygger seg opp trykk i systemet? Kan kanskje få satt den inn et varmt sted, men da må jeg kjør et par mil. Alternativet er å vente til våren, og det er litt ugreit :) Evt prøv å løft litt på oljepinnen. Kan få slept ut litt trykk der også. Lykke til. :-) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arild65 Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Fylte på olje opp til øverste på peilepinnen, gikk litt mere på enn jeg likte, nærmest et helt oljeskift... Oppdaget at det gamle oljefilteret var rimelig løst, så jeg byttet dette med et jeg hadde liggende. Prøvde å starte opp, uten oljelokk, og så at oljen veltet ut, nærmest som et islandsk vulkanutbrudd,, samtidig som det kom peselyder som hadde gjort seg i en tysk pornofilm. kan det være oljefilterflensen som er sprukket, j**vlig vanskelig å se noe som helst. Tror jeg må rydde vekk litt innsug mm for å se hvor det kommer fra. Ligger vel en oljetrykkbryter der som vel har en tendens til å lekke. Tror jeg tar fri fra jobb i morgen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Fylte på olje opp til øverste på peilepinnen, gikk litt mere på enn jeg likte, nærmest et helt oljeskift... Oppdaget at det gamle oljefilteret var rimelig løst, så jeg byttet dette med et jeg hadde liggende. Prøvde å starte opp, uten oljelokk, og så at oljen veltet ut, nærmest som et islandsk vulkanutbrudd,, samtidig som det kom peselyder som hadde gjort seg i en tysk pornofilm. kan det være oljefilterflensen som er sprukket, j**vlig vanskelig å se noe som helst. Tror jeg må rydde vekk litt innsug mm for å se hvor det kommer fra. Ligger vel en oljetrykkbryter der som vel har en tendens til å lekke. Tror jeg tar fri fra jobb i morgen:) Er det ikke oljekjøler (varmeveksler olje/kjølevann) mellom blokk og oljefilter på denne da? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arild65 Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Ikke helt sikker, om noen har kjennskap til dette er jeg takknemlig for ideer. Skrur iallefall innsug mm vekk i morgen for å få et litt bedre overblikk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 hadde samme problemet på min audi 80,der var det en o-ring som røk rett over oljefilteret(kjøleren) ble dyrere en jeg trodde,selv om pakningen ikke kostet ,mange kronene. siden da,så har jeg alltid brukt motorvarmer når det er kaldere en -5 var faktisk i julen i fjord det skjedde på bilen min Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arild65 Skrevet Januar 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2011 Det var O-ringen mellom oljekjøleren og blokka som hadde tatt kvelden, den var blitt flat og steinhard, og det manglet et stykke som tydeligvis var blitt sprengt ut pga frostpropp i veivhusventilasjonen. Heldigvis moderate kostnader. O-ringen kostet en 40-lapp hos Møller, og jeg har vel fylt på ca 8 liter olje, hvorav minst 4 liter befinner seg på garasjegulvet mitt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.