rebop Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 Hei. Har en Octavia stv 2002 mod 1,9tdi 110hk motorkode asv (bil har gått ca 200 000) Turboen har over tid blitt gradivis dårligere. Ved belastning oppover i tunneller ol dør turbo, og bil går i nødmodus (med vanvittig dårlig drakraft). Har lest at dette både kan være defekt turbo og N75. Uten å ha peiling på bil tipper jeg at det er turbon som er sotet igjen, og at den derfor går i nødmodus. Bilen har blitt gradvis dårligere, det skal mindre til for at den går i nødmodus, nå klarer den knapt en svak oppoverbakke med lett gassing før nødmodus slår inn. Spørsmålet er derfor om noen kan bekrefte min mistanke om at det er turboen som er defekt, hjelper det å plukke fra hverandre og rengjøre den, er det evt en føler som bør byttes, og hvor kan en kjøpe ny turbo på nett om det ikke hjelper å demontere/rengjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 du kan så klart demontere og rengjøre. gir ofte greit resultat. men ikke noe evigvarende. da de gamle originalturboene mangler en pakning som har kommet på en oppgradert utgave. http://www.mollerbil.no har turbo til deg. Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rebop Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2010 Vurderer å kjøpe rep-sett(ebay el) til turboen / rengjøre den. Vil et slikt rep-sett inneholde den manglende pakningen, eller er det grunnleggende forskjeller på ny/gammel som gjør det umulig å få gammel like god som den nye modellen. Vurderer også å benytte anledningen til å dytte inn en litt større turbo, slik at en får noen ekstra hk. Litt reasearch forteller meg: - Turbo + arbeid hos forhandler koster ca 17k - Delene koster 10-11k hos merkeforhandler. - Overhalt originalturbo med pakningen(nevnt over) koster ca 4-5k fra polen, - rep-sett koster ca 500kr(ebay). Er det rart en ønsker å mekke bil selv? PS: Takk for svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.