agen god Skrevet Desember 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2010 Hei. Har en sonata som jeg ikke vet hva slaks vinter dekk den skal ha. altså vil vite at kan man buruke alle typer innen R14 ?? Min er 185/70 R14 men kan jeg ha noe annet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Desember 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2010 R14 betyr radialdekk på 14"-felger. Det er vanskelig å finne noe annet enn radialdekk idag, så den biten er grei. Du kan ikke bruke alt som passer på 14"-felg heller, da rulleomkretsen på hjulet må være lik den originale 185/70-R14 +/- 5%. Om du sjekker rulleomkretsen på en rulleomkretskalkulator, vil du se at rulleomkretsen er på 193,1cm og at andre dekk til samme bil må ha en rulleomkrets mellom 183,4cm og 202,7cm. Så er det bare å prøve andre dimensjoner du kan tenke deg, f.eks. 175/80-14. Ikke alltid bra med så veldig brede dekk på vinteren. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg