Gå til innhold

190e 2,3 Bruksvogna


Passelat35i

Anbefalte innlegg

Hentet for en liten stund siden en 190e som jeg skulle ha som urørt bruksbil,noe som ble spolert da demperene bak tok kveld.

Planene begynte fort å svirre i hode mitt siden jeg har mange prosjekt å jeg klarer ikke la være rett å slett.

Her er bilder av bilen tatt nå i kveld.

c21c49ac.jpg

733e8417.jpg

855abecb.jpg

 

det som er gjort med bilen så langt er å bytte til svarte baklys og byttet ut bussrattet med et lite raid hp ratt jeg hadde i passat prosjektet mitt.

 

Videre så skal denne senkes godt,noe som jeg håper mitt innkjøpte fk high tec 70/40 fjærsett sammen med nye 8mm puter framme å bak klarer å ta seg av.Av dempere så har jeg noen så å si ubrukte cobra dempere liggende fra en annen 190e jeg hadde tidligere.

sammen med senkesettet skal et D&W tårnstag monteres.

6c1daf4e.jpg

87a1bf82.jpg

 

Deler som er ventet inn er 8mm putene(ligger på posten) og en city light modul ventes fra tyskland.

Av anlegg så er det orginale høytallere framme/bak med en biltema cd-spiller som var i bilen da jeg hentet den. Videre bygging av anlegget er ikke vurdert enda da jeg har følt behovet enda:scared

 

kommer med flere oppdateringer etterhvert som ting begynner å falle på plass.

Endret av Passelat35i

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jobben med å bytte fjærer framme er egentlig ikke så enkel sak,ikke fra sånn jeg husket det fra mine forrige 190'er men gikk da nå som da.bak var mye enklere enn framme iallefall.tok maks 1 time fra bilen ble jekka opp til den var på bakken med nye fjærer og dempere.

Resultatet av dagens lille økt er:

9509f3a6.jpg

b086e7d3.jpg

 

Har forresten 2 stk 1'er puter liggende siden det var på bilen fra før av så kan de byttes mot ei iskald cola og en røyk :p

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på tide med en liten jule update.

Dette er den siste på en stund da vi har hatt innbrudd i verkstedet vårt og rep av branndører og nye sikrings tiltak er 1. pri.

 

dette er gjort med vinterbilen i det siste :p

16v konsollen min er satt på vent da jeg ikke har klart å få tak i orginal målere til den.

539fb664.jpg

80efc52f.jpg

73da2c48.jpg'

 

God jul og godt nytt år alle sammen.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...

da har jeg endelig sett meg til å gjort litt med denne igjen,ser ikke ut som det er noen som vil ha seg en fin 190e med 5 trinns manuell.

 

Dette er når gjort:

Byttet rattstamme og tenningslås (knakk nøkkel i tennings låsen....BAahhh)

monterte us blinklys modul.

Fant ut at 16v konsollen min ikke ville passe så den ble lagt tilbake på delelagret mitt :p

 

93bcdd39.jpg

67762c48.jpg

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siden jeg ikke ser ut til å bli kvitt denne,så får jeg bare fortsette å bytte ymse deler på denne sånn at den passer meg best.

Dette er gjort så langt i dag.

00bd2154.jpg

 

De orginale stolene er helt greie,men jeg har også et par andre stoler liggende fra tidligere 190e prosjekt jeg har hatt.monterte mine modda MR2 stoler i i bilen i dag mårrest.

d1996721.jpg

5d07b126.jpg

 

Neste steg blir vel å se over den hjemmelaga fronten jeg har liggende og rep noen skader før jeg kansje monterer denne eller handler inn ei infinity leppe.Det er å for tam lyd i eksosen så denne har jeg å en plan med,men den blir gjemt bak fangeren siden denne har det orginalt. Felg messig så blir det 10/8*16 porsche d90/c2 som sommersko da jeg ikke orker å se de orginal stort lenger. Har ymse ekstra interiør deler som skal byges om til å huse litt anlegg da det er for tamt med orginal om jeg blir sittende med denne.

 

to be continued........

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er utrolig lite av det ja,bittelitt på ene hjulbuen bak,jekkfestene er helt fri for rust.eller så 4-5 små lakkrust flekker.

 

Til helga kommer trolig mitt nye sveise app så det blir nok noe custom eksos på dennne i nærmeste framtid :D

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er utrolig lite av det ja,bittelitt på ene hjulbuen bak,jekkfestene er helt fri for rust.eller så 4-5 små lakkrust flekker.

 

Til helga kommer trolig mitt nye sveise app så det blir nok noe custom eksos på dennne i nærmeste framtid :D

 

Høres ut som en grei Mercedes. Litt lakkrust er det jo her og der som regel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår