joffy91 Skrevet Desember 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2010 Heisann. Har en Volvo 740 GL -87 Stasjonsvogn. Tenkte jeg skulle få byttet motor i den. Og ble anbefalt en 940 motor med lavtrykks turbo i. Hva mener dere om dette? Jeg er ikke så god på biler. Og om motorfestene passer mellom motorene eller om jeg må bytte. Står en B230A motor i den fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2010 (endret) Det er jo en liten investering, så det er bra med ett ugnangspunkt som er bra. Ellers er det bare å bytte over. Alt av deler er bolt-on, men ledningsnett må byttes. Anbefaler å plukke over dynamo, reimhjul på vannpumpe og servo fra b230a motoren. Ledningsnett skaffer du fra en volvo 240 med b230f motor og LH-2.4 og modifiserer i henhold til guiden i 240 forumet her. Så spleiser drar du strøm til det, og bensinpumper og ledninger til speedo. Skal du bruke 740/940 ledningsnett må du bytte alt av ledninger i bilen fram til lyktene, da disse bilene ikke har separat motornett, og motordelen ikke passer over på b230a nettet. Motorfestene passer over, men jeg vil anbefale å kjøpe nye forsterkede motorfester, men ikke kast bort penger på hydrauliske, slik det gjerne er på 940. Husk at du også vil trenge ny clutch, eksos, bensinpumper, tankarmatur og nye bensinledninger. Girkassen passer fysisk over, men m47en raser fort om du herjer med den. Endret Desember 1, 2010 av slitenvolvo Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joffy91 Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2010 Ok. Blir nok litt langsiktig. For har tenkt til å lakke den om litt og sånn. Så tar en ting om gangen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.